Pinsamt, eller?
På jobbet brukar vi lägga ihop till varandra när vi fyller 0-or och 5-or, men det verkar som om/känns som om jag blivit bortglömd... Jag fyllde 45 för snart en månad sedan, och jag har funderat runt ikring allting med olika alt, som att jag ser yngre ut än 45, att man inte firar 45:åringar(fast det har vi gjort förut)att jag håller för låg profil när det gäller min födelsedag,att det känns lite tradig stämning på jobbet av olika skäl Och slutligen, det allra värsta:Att det är ingen som vill fira mig...
Ja, lite ledsamt känns det faktiskt, och jag har varit med om det förut, på en annan arbetsplats. Det var när jag fyllde 25, och då trodde man att jag var yngre, och fick reda på min 25-årsdag ett halvår senare...Jo, jag blev firad, och det blev rätt så festligt: man knycklade ihop sedlar och la i en plastpåse och knöt ett tjusigt band om, och det var ett bidrag till min semesterkassa...
Ett annat dilemma då, om man blir bortglömd, ska man då låtsas som ingenting, och lägga till andra som fyller 5:or, 0:or? Där är två på jobbet som är gravida, och jag ser fram emot att vara med och köpa ngt till deras bebisar...Eller ska jag strunta i det??? Eller är detta ett bra läge att välja vilka man vill lägga till...Fast det känns dumt, faktiskt...Att inte vara med och lägga till alla...
Gnälldilemma, eller?