|
Gillar inte att gnälla, men idag har jag så jämrans ont i halsen. Tar så ont att svälja så jag tror hela strupen är trasig.
Snöflinga
17-01-2008, 23:50
CITAT (Snöflinga @ 17-01-2008, 23:50)  Har i princip sovit i två dagar ... med avbrott för host och nysattacker och feberfrossa. Tack o lov så är jag nu feberfri.
CITAT (Netha @ 19-01-2008, 20:48)  Har i princip sovit i två dagar ... med avbrott för host och nysattacker och feberfrossa. Tack o lov så är jag nu feberfri.  Fy sjutton för flunsan.....peppar... peppar men jag har klarat mig hittills. Kyra på dig Netha.
Fortsätter å gnälla för den jä...la hostan som nästan tar sönder hela kroppen. Men... som jag brukar säga ... det är övergående.
CITAT (Netha @ 23-01-2008, 22:23)  Fortsätter å gnälla för den jä...la hostan som nästan tar sönder hela kroppen. Men... som jag brukar säga ... det är övergående.  skickar en stärkande kram snart är våren här med läkande sol och värme, så håll ut
Jag vill gnälla för att finnen har fått en finne! Mittemellan ögonen, syns knappt, men gör ont! Att man ska få sånt fortfarande, när man närmar sig 40-strecket med stormsteg... blää
CITAT (Anma @ 23-01-2008, 22:56)  Jag vill gnälla för att finnen har fått en finne! Mittemellan ögonen, syns knappt, men gör ont! Att man ska få sånt fortfarande, när man närmar sig 40-strecket med stormsteg... blää  Maken är 66 och tar dagligen 1 tabl Tetracyklin 250 mg /dag sedan ett par år tillbaka för att han annars har svåra problem med acne.
CITAT (Anma @ 23-01-2008, 22:56)  Jag vill gnälla för att finnen har fått en finne! Mittemellan ögonen, syns knappt, men gör ont! Att man ska få sånt fortfarande, när man närmar sig 40-strecket med stormsteg... blää  det är då dom kommer tillbaka man går i barndom igen
CITAT (pejori @ 23-01-2008, 23:04)  det är då dom kommer tillbaka man går i barndom igen  Sååå gammal är jag väl inte??  CITAT (Netha @ 23-01-2008, 23:02)  Maken är 66 och tar dagligen 1 tabl Tetracyklin 250 mg /dag sedan ett par år tillbaka för att han annars har svåra problem med acne. Ush, låter jobbigt! Ska nog vara nöjd med en enstaka då och då...
CITAT (Anma @ 23-01-2008, 23:11)  nä...och så påverkas man nog av klimatet också... tycker allmänt att huden tar stryk vintertid
CITAT (pejori @ 23-01-2008, 23:13)  nä...och så påverkas man nog av klimatet också... tycker allmänt att huden tar stryk vintertid Inte bara huden, håret mår som en kasse sk*t... DET är något att gnälla om!
japp...gnäller också över mitt sk*thår...
Ush vilket skitväder.
CITAT (LadyG @ 24-01-2008, 08:01)  Ush vilket skitväder.  Det håller jag med om! Snön låg så fint här i ett par dagar, nu är det blääplask...
CITAT (Anma @ 24-01-2008, 14:51)  Det håller jag med om! Snön låg så fint här i ett par dagar, nu är det blääplask... Här blåser och regnade det småspik om vartannat, underkylt regn tror jag t o m det var ett tag. Och kallt! Önskar att vädret kunde betsämma sig för vinter eller vår, och sluta hatta.
måste gnälla lite jag med hittade en annons i lokalbladet om en servis som tilltalade mig och till överkomligt pris då var den inte inkommen ännu...försenad leverans och kommer vecka sex ville ju ha den nu
CITAT (Netha @ 23-01-2008, 23:02)  Maken är 66 och tar dagligen 1 tabl Tetracyklin 250 mg /dag sedan ett par år tillbaka för att han annars har svåra problem med acne. Det är på recept eller?
CITAT (Leia @ 24-01-2008, 18:20)  Det är på recept eller? Ja det är receptbelagt, 100 tabl kostar 144.50 kr. Frågade just maken hur länge han tagit tabl ... inte 2 år som jag kom ihåg... snarare 3 -4 år. Hans acne kommer mest av att han äter fisk, spelar ingen roll vilken sort, men han får stora blaffor. Han föredrar att ta Tetracyklin istf sluta äta fisk som är så nyttigt.
gnäll - kan ingen göra ngt åt vädret. Blir galen. snart glider huset iväg i leran! snorig o trött och fyyyyyyyyy - vill inte mer
CITAT (gunvor @ 25-01-2008, 19:58)  gnäll - kan ingen göra ngt åt vädret. Blir galen. snart glider huset iväg i leran! snorig o trött och fyyyyyyyyy - vill inte mer Vädret ... nä det kan man inget göra åt ... men förkylningen borde väl släppa någon gång... säger jag som också hostar och snorar sedan en tid tillbaka ... feber ena dagen feberfri nästa och så håller det på i evigheter less less less!!!! Hoppas innerligt att huset ditt inte far iväg.
usch...måste gnälla lite....har sabbat ryggen när jag städade klädkammaren
CITAT (pejori @ 26-01-2008, 21:41)  usch...måste gnälla lite....har sabbat ryggen när jag städade klädkammaren  Stackars dig Tur att jag ingen klädkammare har.
CITAT (Netha @ 26-01-2008, 21:43)  Stackars dig Tur att jag ingen klädkammare har.  det är tur...där samlas allsköns bråte och tunga flyttlådor med saker.....och klart jag ska lyfta dom....blir så arg på mej själv
Och jag vill gnälla på att jag klantat mig och fått slut på min medicin som jag får för att sova och klara smärtan bättre... Tar tre varje kväll, ikväll hade jag tre kvar. Så nu tog jag en, så får jag ta två imorrn, annars finns inte planer på att jag ska kunna ta mig på apoteket och hämta ut på måndag. Kommer att vakna med århundradets baksmälla imorrn, och har inte ens fått dricka nåt gott...
anna_rispan
28-01-2008, 07:49
O jag vill mini-gnälla på att sambon lyckades tvätta en av mina ull-tröjor i 40 grader. Nu är den en storlek för liten o lite stel av sig.  Men jag får tänka på alla bra saker han gjort i stället så glömmer jag snart det där.
Vi har haft sjukstuga här hela familjen och hela helgen och nu när de andra i familjen börjar bli bättre så blir jag ännu sämre. Det låter bronkit om mina lungor.
måste gnälla lite har plockat fram mina kaktusar och vad ser jag....ULLÖSS!!!! nästan 50 st. med ullöss sanera...sanera...sanera...spruta blir sååå trött
Jag vill också gnälla lite... Jag är sällskapssjuk och den jag vill ha sällskap av är på jobbet... också har touchpaden på min dator fått tuppjuck så jag var tvungen att ta fram en riktigt mus som är så plastig så och äcklig... Ciczi
Får väl hänga på här och gnälla litegrann jag också. Den j...la hostan plågar mig fortfarande ... kan inte sova på nätterna och hostar så jag spyr på dagarna. Sååå less.
Stackars dej Netha... Cizci
CITAT (Ciczi @ 02-02-2008, 20:35)  Jag vill också gnälla lite... Jag är sällskapssjuk och den jag vill ha sällskap av är på jobbet... också har touchpaden på min dator fått tuppjuck så jag var tvungen att ta fram en riktigt mus som är så plastig så och äcklig... Ciczi Testa torka av touchpaden med en fuktad microfiberduk, helst en sån som är bra på glas...
CITAT (Ciczi @ 02-02-2008, 21:45)  Stackars dej Netha... Cizci ´Tack! Jag börjar vänja mig vid att det tar tid innan virus och infektioner ger med sig men ... ändå inte.
CITAT (Netha @ 02-02-2008, 20:58)  Får väl hänga på här och gnälla litegrann jag också. Den j...la hostan plågar mig fortfarande ... kan inte sova på nätterna och hostar så jag spyr på dagarna. Sååå less.  stackare...har det inte gått över ännu...
AnnammA
03-02-2008, 19:57
Pinsamt, eller? På jobbet brukar vi lägga ihop till varandra när vi fyller 0-or och 5-or, men det verkar som om/känns som om jag blivit bortglömd... Jag fyllde 45 för snart en månad sedan, och jag har funderat runt ikring allting med olika alt, som att jag ser yngre ut än 45, att man inte firar 45:åringar(fast det har vi gjort förut)att jag håller för låg profil när det gäller min födelsedag,att det känns lite tradig stämning på jobbet av olika skäl Och slutligen, det allra värsta:Att det är ingen som vill fira mig... Ja, lite ledsamt känns det faktiskt, och jag har varit med om det förut, på en annan arbetsplats. Det var när jag fyllde 25, och då trodde man att jag var yngre, och fick reda på min 25-årsdag ett halvår senare...Jo, jag blev firad, och det blev rätt så festligt: man knycklade ihop sedlar och la i en plastpåse och knöt ett tjusigt band om, och det var ett bidrag till min semesterkassa... Ett annat dilemma då, om man blir bortglömd, ska man då låtsas som ingenting, och lägga till andra som fyller 5:or, 0:or? Där är två på jobbet som är gravida, och jag ser fram emot att vara med och köpa ngt till deras bebisar...Eller ska jag strunta i det??? Eller är detta ett bra läge att välja vilka man vill lägga till...Fast det känns dumt, faktiskt...Att inte vara med och lägga till alla... Gnälldilemma, eller?
Aqvakul
03-02-2008, 20:11
CITAT (AnnammA @ 03-02-2008, 19:57)  Pinsamt, eller? På jobbet brukar vi lägga ihop till varandra när vi fyller 0-or och 5-or, men det verkar som om/känns som om jag blivit bortglömd... Jag fyllde 45 för snart en månad sedan, och jag har funderat runt ikring allting med olika alt, som att jag ser yngre ut än 45, att man inte firar 45:åringar(fast det har vi gjort förut)att jag håller för låg profil när det gäller min födelsedag,att det känns lite tradig stämning på jobbet av olika skäl Och slutligen, det allra värsta:Att det är ingen som vill fira mig... Ja, lite ledsamt känns det faktiskt, och jag har varit med om det förut, på en annan arbetsplats. Det var när jag fyllde 25, och då trodde man att jag var yngre, och fick reda på min 25-årsdag ett halvår senare...Jo, jag blev firad, och det blev rätt så festligt: man knycklade ihop sedlar och la i en plastpåse och knöt ett tjusigt band om, och det var ett bidrag till min semesterkassa... Ett annat dilemma då, om man blir bortglömd, ska man då låtsas som ingenting, och lägga till andra som fyller 5:or, 0:or? Där är två på jobbet som är gravida, och jag ser fram emot att vara med och köpa ngt till deras bebisar...Eller ska jag strunta i det??? Eller är detta ett bra läge att välja vilka man vill lägga till...Fast det känns dumt, faktiskt...Att inte vara med och lägga till alla... Gnälldilemma, eller? Känner igen problemet - hände inget på nästan två månader, när jag fýllde 50. Ok, sen hände väldigt mkt. Men det var en del svarta tankar som poppade upp under tiden.....
Myosotis
03-02-2008, 20:26
vad taskigt!  du kanske kan råka nämna en födelsedagspresent du fick av din familj eller nåt? så att de kommer på det? edit: GRATTIS i efterskott förresten!
Hostar och hostar och nyser och idag har jag varit så trött så det går inte att beskriva. Eg borde man inte överleva en sån trötthet ... tycker jag .. men bevisligen har jag gjort det även om jag fortfarande är seg, segare och segast. Hjärnan går på halvfart och kroppen på kvarts dito.
Jag vabba för min ena pojk förra veckan och har själv varit sjuk denna vecka så nu e jag jättegnällig. Har fortfarande feber trots flera dars vila. Hur ska man orka? Och nån sol syns aldrig till heller,då skulle man ju kanske känna sig lite gladare i alla fall. Men de e bara regn och storm jämt och snoriga barn(som jag älskar).
Aqvakul
04-02-2008, 09:34
CITAT (Netha @ 03-02-2008, 23:07)  Hostar och hostar och nyser och idag har jag varit så trött så det går inte att beskriva. Eg borde man inte överleva en sån trötthet ... tycker jag .. men bevisligen har jag gjort det även om jag fortfarande är seg, segare och segast. Hjärnan går på halvfart och kroppen på kvarts dito. Mina s*t*ns hosta har hållit i sig sen 1 november. Känner mig bra några dagar och tänker att nu är det äntligen över. Men tji fick jag, för så brakar det igång igen. De värsta atackerna verkar inträffa på helgerna. Kan det vara någon som vill mig illa....
Jag är i samma läge som dig fjonke...är nu inne på min andra vecka med hög feber, hosta och inflammerade bihålor.  Till skillnad från de andra i min familj kan jag inte heller ligga ner och ta det lugnt tills jag blir frisk, det kanske är därför jag aldrig blir frisk. Här är det samma fulla rulle som vanligt och sen måste jag ut i -18 med lilleman o hämta jäntan på skolan.
Myosotis
04-02-2008, 12:27
stackars alla ni som är sjuka! [attachment=12789:tröst.gif] Hoppas ni blir friska snart!
Aqvakul
04-02-2008, 12:59
CITAT (Myosotis @ 04-02-2008, 12:27)  stackars alla ni som är sjuka! [attachment=12789:tröst.gif] Hoppas ni blir friska snart! fast då har vi ju inget att gnälla över!
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 12:59)  fast då har vi ju inget att gnälla över!  Jag slipper gärna gnälla över just den grejen iallafall. Jag har just konstaterat att jag hade rätt i min misstanke om att jag tappat luktsinnet. Jag testade på alla parfymflaskorna och inte ens av de starkaste dofterna kände jag minsta tillstymmelse till doft. Har aldrig varit med om nåt liknande faktiskt. Det känns som om jag har vatten i lungorna också....när jag blåst ut andan precis så långt det går så gurglar det och fräser i slutet...omöjligt att komma åt o hosta upp.
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 13:04)  Jag slipper gärna gnälla över just den grejen iallafall. Jag har just konstaterat att jag hade rätt i min misstanke om att jag tappat luktsinnet. Jag testade på alla parfymflaskorna och inte ens av de starkaste dofterna kände jag minsta tillstymmelse till doft. Har aldrig varit med om nåt liknande faktiskt. Det känns som om jag har vatten i lungorna också....när jag blåst ut andan precis så långt det går så gurglar det och fräser i slutet...omöjligt att komma åt o hosta upp.  Men vännen, du har säkert en lunginflammation på G. Gå till doktorn å se till å få antibiotika. Så där kan du ju inte ha det.
Irene_L
04-02-2008, 13:43
ja Magdis.....gå genast till doktorn!!!! Du måste ta hand om dig själv också!
Aqvakul
04-02-2008, 14:23
CITAT (Irene_L @ 04-02-2008, 13:43)  ja Magdis.....gå genast till doktorn!!!! Du måste ta hand om dig själv också!  Till doktorn, ögonaböj! Lunginflammation är inget att leka med!
Jag ringde vårdcentralen nyss men det är så mycket förkylningar nu så de har helt slut på tider. De sa åt mig att ringa igen imorrn klockan 8.....vad som nu ska bli bättre av det?  Finns det fler tider imorrn klockan 8 än det gör just nu?
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 14:34)  Jag ringde vårdcentralen nyss men det är så mycket förkylningar nu så de har helt slut på tider. De sa åt mig att ringa igen imorrn klockan 8.....vad som nu ska bli bättre av det?  Finns det fler tider imorrn klockan 8 än det gör just nu? Passade du inte på att "bubbla" lite i telefon? Imorgon kan det faktiskt vara för sent. Ja jag vet att man måste vara frisk för att orka vara sjuk, men ge dig inte! Är det en lunginflammation på gång, så går det fort! Sen lovar jag dig, att då är du riktigt sjuk sen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|