CITAT (netaave @ 04-02-2008, 14:18)

Reagerade också över hur han uttalat sig i någon tidning, minns inte vilken.
"Visst är olyckor tragiska när dom inträffar men dom blir iaf färre"
Va bra då men.... Ska inte en persom i hans ställning sträva efter 0-tolerans
Inte en rad där heller av empati mort dom drabbade.
Läste också att dom anställda märkt av förändringar i berget och påtalat detta utan resultat....
Tycker VD borde avgå....
VD har bara denna månad kvar i sin anställning, stafettpinnen är redan överlämnad till efterträdaren.
Nej inte ett ord av empati heller i lokala nyheterna i radio och tv, bara en massa prat om siffror
och så tyckte han att detta är ju inte bra för företagets
image.
Herreje! prata om image när en 21-åring hamnat under ras och mist livet, en mor och far och systrar som mist
son/bror.
Men... det går ingen nöd på herr Ivert nu när han som strax fyllda 60 går i pension.
80 miljoner kronor kostade det LKAB att ha honom anställd i 6 år!
Klipp från
sr.seBjörn Sprängare, styrelseordförande i LKAB medger att avtalet är orimligt.
– Jag skulle aldrig ha tecknat det här avtalet idag. Vi satt inte och räknade ut en totalsumma, man gjorde inte det då. Hade vi gjort det idag så kunde vi säga: att har du sex år på dig så sätter vi upp en totalsumma så fördelar vi den över åren, så får du hantera det som du vill, det är ett sätt att göra det på men det gjorde vi inte då.
Hur ser du tillbaka på de tankegångarna idag?
– Jag skulle aldrig teckna ett sådant här avtal idag. Det är en orimlig ersättning för en relativt kort period, det kan jag hålla med om. Det är besvärligt att ha i den här situationen. Men vi har valt att ligga kvar i det här avtalet istället för att säga upp det för det är också en signal som gentemot Martin Ivert skulle vara mycket märklig, säger Björn Sprängare.