Hej igen Annika Ja nu så är jag åtskilliga tusenlappar fattigare. Räknar med att leverans kommer i slutet av april redan. Preliminärt så räknar jag med att lägga marksten odla i krukor men nu lutar det åt att vi sätter av en del till en markbädd oxå. Eftersom taket och takfoten skjuter ut 24 cm från väggen tror jag att jag låter stenarna gå ut en bit utanför takfoten dels för droppet från taket och dels för gräsklippning m.m. Får väl senare ragga runt efter någon snygg hängränna och stuprör men det är kanske någon som har ett tips. Lägger nog en bottensyll på 10X10 cm i tryckimpregnerat som jag behandlar med samma färg. Det skall inte behövas någon förankring då vikten är över 600 kilo, samt om det blir en tjälförskjutning så lyfter den inte snett då. Vad gäller markberedning blir det en vertikal markskiva runt om för tjäle och rötter. Sedan så drar jag in el och sommarvatten. Vi får väl höras senare, endera här eller oxå på direktmail På återhörande Kenneth
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."
|