Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En berså att ligga och sola i
          J W
          Inlägg 03-02-2008, 15:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 13 891

Hej
          Jag funderar på att göra en liten solhörna, där jag kan lägga ut en handduk och ligga och sola i skymundan. Jag vill ha en mycket låg berså, med några kraftiga perenner runt kanske 50 cm höga eller låga buskar. Som golv tänkte jag lägga en markduk och sen ha en marktäckare som är mjuk och som inte blir dålig om man ligger på den. Den kommer ju då att hamna i solen och torkan... Funderar på trampnarv eller kryptimjan. Risken med timjan är ju att humlor och bin skulle sticka mig i rumpan. Min tomt finns i växtzon 1, på en blåsig plats.
          Har ni några bra tips?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          J W
          Inlägg 05-02-2008, 18:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 13 891

Tack för svaren.

Jag har funderat på buxbom innan, men som ni säger växer det långsamt... och så luktar de inte så gott tycker jag. Katt... Man kommer ju ganska nära när man ska ligga ner. Men det är snyggt! Kan ni komma på någon kraftig, tålig perenn? Ett högt gräs som berså hade ju varit häftigt. Bambu klarar väl inte blåsten och torkan så bra, men det kanske finns ett högt gräs som gör det? Eller en frodig perenn.

Det där med en grop var ingen dum idé. Det sluttar lite där jag tänkt lägga den så jag måste ändå jämna till marken. Mimmi, har du något tips på ett snyggt gräs att ha som marktäckare. Jag är inte alls bra på grässorter... Den kommer bli placerad på en äng med bl.a. smultron, johannesört och blåklockor.

Det där med pilflätning känns lite som överkurs för mig, men det var snyggt!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 23:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon