Jag tycker att det är allvarligt att vargen alltmer tappar respekt för människor. Om man bor på landet så är det vanligt att ställa barnvagnen ute med ett sovande barn i. Barnet får sova ute i friska luften, föräldern får tid till att greja med tvätt, mat, och annat som är svårt när man har småbarn att passa hela tiden. Vargen är ju inte mer rädd för ett litet barn är för en hund.
Jag tycker att det är viktigt att vargen känner sig jagad så den är skygg. Hur man ska få till stånd att den känner sig jagad är väl ett problem som etologerna får lösa.
Har full förståelse för SGT. Människor som bor i glesbygd är så få så det är precis som om man inte behöver ta lika stor hänsyn till dem. Djurgården Stockholm har ju mycket och fin natur. Varför inte ge vargar till dem som vill ha dem?
120 vargar i Sverige? Det var väl länge sedan någon trodde på sådana siffror. Med tanke på hur ofta de ses och från så långt i söder till så långt i norr så sällar jag mig till dem som hävdar att de är betydligt fler. Om de verkligen skulle vara så få som 120 så är det ju otroligt hur ofta de visar sig, tyder på att de är allt annat än skygga.