Som info kan sägas att jag nu är under utredning, om jag passar som kattägare eller ej. Dvs om jag är kapablel till att hålla katt...
Tilläggas kan dock att jag uppfyller kraven på att adoptera en unge eller skaffa en hel drös på naturlig väg genom att springa på bygden.... Jag uppfyller även kraven som ställs på en person som hanterar frågeställningar omkring stora djurpopulationer. Kan få jobb på ett dagis samt dra ut era ungar i skogen på läger..
Men....... allt detta är ointressant i denna frågeställning....... lämplig kattägare eller inte?????? Inser ju att det är helt upp till kattägarens helt subjektiva bedömning om jag skall få ta över katten. Alltså det hela är ett lotteri.... Anser han att katten skall hållas inomhus, kastreras eller enbart få köpekattmat så flyger jag så det visslar.
Ljuger jag, och säger att katten skall tatueras, chippas, bära dräkt med reflexer, bara få mat som köps av Vetrinären, gå på koll var tredje månad, alltid ha sällskap samt sova på en specialinköpt sammets kudde för 1899: - så kanske jag har större chans. DVS om ägaren inte är som mig. Är han som mig och jag ljuger så flyger jag även i det fallet.
Nåväl man måste tro på det goda och speciellt det självgoda. Alltså säger jag som det är och hoppas han har samma goda uppfattning om katter som jag har...
Well, bettingen kan starta.... Blir jag bedömd som lämplig kattägare eller inte?????