Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Eldsvåda, nära mig
          netaave
          Inlägg 09-08-2007, 14:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Igår kväll var jag borta på middag, kom hem sent och gick inte och lade mig förrän ca 2 på natten efter att ha suttit nån timme på Dbd-chatten.
          Hade sovrumsfönstret på vid gavel när jag satt vid datorn och hörde ljud jag inte kände igen, bl.a låga och försiktiga visslingar, trodde nån var i trädgården och noterade oxå en bil som ofta åkte ner och vände på grusplanen utanför restaurangen jag bor mitt emot.

Även sen jag lagt mig lyssnade jag till då och då, till slut hörde jag ljudet av krossat glas, for upp och kollade ut hade ju fönstret öppet nån dm. Såg en kille som krossat glaset på en ruta i restaurangen ut mot E4, han har en kompis som står snett bakom liksom avvaktande, dom är väl i 15-20 års ålder, eftersom det lyste i sovrummet vågade jag inte vicka upp persiennen men tar telefonen och slår 112. När polisen svarar vågar jag inte stå kvar vid sovrumsfönstret eftersom dom då hör att jag ringer utan går ut mot hallen och talar jag om att det pågår ett inbrott i restaurangen, killarna står då kvar vid rutan och jag ser att den ena liksom gör nåt, som jag uppfattar rensar rutan från glas, med höger arm. Dom sticker iväg en bit till hö och nästan genast slår det upp eldsflammor, som tur är pratar jag fortfarande med polisen så dom får larmet direkt.

Sen tycker jag det dröjer länge innan brandbilen kommer, jag uppfattar det som en kvart, men så länge var det nog inte, vi har ju iofs ingen bemannad station här utan folk ska ju ta sig hemifrån, polisen som är på väg från Uppsala hinner ringa mig en gång till innan brandkåren dyker upp.
          Sen blir det fullt pådrag jag blir intervjuad en gång till under natten och vi ser att även grannen är ute och pratar med polisen.
          Vi är uppe och följer släckningsarbetet och vid 04-tiden hör vi ett nytt larm, bilbrand vid badet. Där brinner den bil som setts köra här före händelsen, restaurangbranden i sig kan inte blivit så spridd men naturligtvis är skadorna stora. Tycker synd om ägaren som har haft en bra förtjänst på lunchgäster nu när E4-bygget pågår, en av våra lokala pizzerior är förstörd.
          Idag på fm gjordes teknisk undersökning och det kom upp en polis hit och pratade med mig även idag.
          Det är inte länge sen det brann i Björklinge förra gången, 26 juli i en liten såganläggning, även då tror polisen den var anlagd.
          Läskigt tycker jag, bara dom inte börjar tända på inne på gårdar till privata bostäder och att det blir villabränder.

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          niklaswik
          Inlägg 09-02-2008, 09:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 809
          Medlem nr: 4 547

Röde(?) Orm eller My number one?

Av ren nyfikenhet bara, körde förbi där ganska ofta tidigare på jobbet men inte just vid den tiden det brann. Men "My number one" såg jag var uppfräschat med nya skyltar m.m. häromveckan.

(Då var jag och besökte "den stora sågen"...)

--------------------
          //Niklas

Citera
          netaave
          Inlägg 09-02-2008, 23:36
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (niklaswik @ 09-02-2008, 09:56) *
          Röde(?) Orm eller My number one?

Av ren nyfikenhet bara, körde förbi där ganska ofta tidigare på jobbet men inte just vid den tiden det brann. Men "My number one" såg jag var uppfräschat med nya skyltar m.m. häromveckan.

(Då var jag och besökte "den stora sågen"...)

Ingen av dom, finns två till biggrin.gif

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          netaave   Eldsvåda   09-08-2007, 14:27
          mamamaggan   Men fy vad läskigt !!!!!!...   09-08-2007, 14:43
          Leia   J**la idioter! Jag läste det i Unt i morse, oc...   09-08-2007, 14:46
          Netha   J**la idioter! Jag läste det i Unt i morse, oc...   09-08-2007, 20:46
          netaave   En av mina svågrar jobbar på den sågen. Inte så lä...   09-08-2007, 23:30
          Netha   VA?? Nu får du pm:a mig vem det är, känner ju båda...   10-08-2007, 04:49
          Leia   ? Tror inte att du känner mina svågrar... men som...   10-08-2007, 07:10
          Malvia   Hörde det på radion i morse. Men det var nog rikt...   09-08-2007, 14:50
          Gossen Ruda   Låter som som uteblivna beskyddarpengar eller likn...   09-08-2007, 18:08
          linusm   Det är ju inte helt ovanligt att högerextremister ...   09-08-2007, 20:42
          Leia   Jag kollade upp det. Det var på "stora sågen...   10-08-2007, 07:17
          Netha   Jag kollade upp det. Det var på "stora sågen...   10-08-2007, 08:54
          netaave   Ja, han jobbar på den stora. Ja på den lilla såge...   10-08-2007, 10:39
          netaave   Måste bara få berätta att det nu går bra för våran...   08-02-2008, 11:34
          Magdis   Vad skönt att det blev ett lyckligt slut iaf. :) H...   08-02-2008, 11:38
          netaave   Vad skönt att det blev ett lyckligt slut iaf. :) H...   09-02-2008, 01:26
          niklaswik   Haha, okej :D Det var mer än jag visste om lilla ...   10-02-2008, 10:17
          netaave   Haha, okej :D Det var mer än jag visste om lilla ...   10-02-2008, 16:22
          niklaswik   Just så ja. :) jag är med i matchen igen. Känns s...   10-02-2008, 16:47
          netaave   Just så ja. :) jag är med i matchen igen. Känns s...   11-02-2008, 15:07

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 09:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon