Om tycke och smak kan man säga mycket men jag nöjer mej med lite egna kommentarer. E-type och pudlarna. Nja, men var låten så dålig att man måste ha fyrverkerier också? Face-84. Småflickspop. Fast en del var snygga. Velvet. Inte så tokig. Brandur. Hmm, inget fel men inget bra heller. MM: Inte mycket att hänga i julgranen Amy. Svag röst tycker jag. Har dessutom lite svårt för sångare som skall dansa, ser lite tillgjort ut. Suzzi. Ta lite sånglektioner, hesa kraxanden låter inget vidare. Hr Sjögren. Tja, inte så dåligt.
Det var det. Fattar egentligen inte varför alla hackar på den sistnämnda för så dålig var varken han eller låten. Förutfattade meningar kanske?
Beträffande hela jippot så får man förutom då själva tävlingen se det som en möjlighet för svensk musikindustri att visa vad dom går för och för att visa upp nya talanger tillsammans med gamla rävar inför en storpublik. En del av dom som ställer upp vet säkert att dom har inte en chans att gå vidare. Passar det inte så brukar dom flesta TV-apparaterna ha en avstängningsknapp.
Tycker att Luuk funkar bra som programledare. Visserligen är han lite pratig och självgod men eftersom han spelar över ordentligt funkar det för min del. Vet inte hur han är i senare delen av programmet, jag stänger alltid av när alla sjungit färdigt första gången.
Redigerat av Gossen Ruda: 10-02-2008, 09:07
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|