|
aanderss
01-02-2008, 13:51
vem vinner den?
Det får vi veta när alla rösterna är räknade efter finalen...
Piccante
01-02-2008, 14:00
CITAT (aanderss @ 01-02-2008, 13:51)  vem vinner den? vilka ställer upp då ? Jag vet iaf att det inte blir jag i år heller
aanderss
01-02-2008, 14:06
Piccante
01-02-2008, 14:21
CITAT (aanderss @ 01-02-2008, 14:06)  Här ser man bild och namn på alla medverkande http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=79680Två i mitt tycke jobbiga skrikande människor finns med, Carola och Linda Bengtzing hoppas inte att någon av dem går vidare iaf. Sen var det många okända för mig? Svårt att veta vilka man ska hålla på....
E-type ... eldfesten kunde de väl haft hemma på gården Face - 84 ..... lät ju som ... ja jag vet inte vad. Velvet ....... dussinlåt, sån man hör skvala i butikerna och vill ha öronproppar Brandur .... härlig röst, men tveksam om den platsar i festivalen Michael Michailoff ... så där, kan ha chans att gå vidare Amy Diamond ... klart bäst hittills ... kan vara vinnarlåt Suzzie Tapper ...... sjungvänlig refräng som fastnar direkt ... har chans att gå vidare Christer Sjögren ..... herreje .. jag ser karuseller snurra och barn med sockervadd i handen ... typisk tivolilåt
Låt 2 kan väl inte komma mer än sist hoppas jag.
Nä jag tror inte det är sant .. Sjögren direkt till globen är det månne hans skivbolag som satsat på röster
Aqvakul
09-02-2008, 21:25
CITAT (Netha @ 09-02-2008, 21:22)  Nä jag tror inte det är sant .. Sjögren direkt till globen är det månne hans skivbolag som satsat på röster  kända namn har alltid en fördel...
CITAT (aq42 @ 09-02-2008, 21:25)  kända namn har alltid en fördel... eller om folk har röstat på honom bara för att hann sågats i pressen.
christer sjögren- vad är det för pajas egentligen
men hon lilltösen var ju söt eller....
Amy var duktig!. Men Christer Sjögren? Hur fasiken kunde han gå vidare?
Christer i Falköping
09-02-2008, 21:36
Eftersom Carola kommer att sjunga i senare delfinal behöver vi inte vara oroliga för att Christer Sjögren vinner. Carola skulle kunna stå och rapa på scen och avsluta med en kraftig fjärt och ändå vinna  Så egentligen tävlar ju de andra bara om andraplatsen. Fast jag är glad att Sussie Tapper åtminstone gick vidare till andra chansen. Har alltid gillat hennes röst. Christer.
Österläge
09-02-2008, 21:38
CITAT (Ramred @ 09-02-2008, 21:33)  Amy var duktig!. Men Christer Sjögren? Hur fasiken kunde han gå vidare? Alla tanter som satt o blev alldeles till sig här han lade sig till med den mörka rösten...  CITAT (Christer i Falköping @ 09-02-2008, 21:36)  Eftersom Carola kommer att sjunga i senare delfinal behöver vi inte vara oroliga för att Christer Sjögren vinner. Carola skulle kunna stå och rapa på scen och avsluta med en kraftig fjärt och ändå vinna  Så egentligen tävlar ju de andra bara om andraplatsen. Fast jag är glad att Sussie Tapper åtminstone gick vidare till andra chansen. Har alltid gillat hennes röst. Christer. Ja, när Carola är med vinner hon... Och hennes röst ihop med Andreas Johnson blir ju bara ännu bättre!! Tror på dem, helt klart.
CITAT (uteplatsen @ 09-02-2008, 21:37)  Alla tanter som satt o blev alldeles till sig här han lade sig till med den mörka rösten...  Mörka rösten? Jag tycker han är mörk och skrämmande hela han. Röstar tanterna som vanligtvis lyssnar på honom?
Aqvakul
09-02-2008, 21:40
CITAT (uteplatsen @ 09-02-2008, 21:38)  Alla tanter som satt o blev alldeles till sig här han lade sig till med den mörka rösten...  Ja, när Carola är med vinner hon... Och hennes röst ihop med Andreas Johnson blir ju bara ännu bättre!! Tror på dem, helt klart. Andreas Johnsson - ja Carola - nej (mer och mer skrikande för varje år) edit stavfel
Suzzie Tapper var outstanding. Christer Sjögren - kräk som kräk, sa han som spydde på grodan
Sjögrens låt var rolig ju! Kul att han kom till Globen, men att han ska ta hem alltihopa hoppas jag inte. Förhoppningsvis finns det bättre låtar längre fram för i denna delfinal var det inget annat som var i närheten av bra ens. Kanske Tapper då, men Eva Dahlgren hade gjort den mycket bättre.
Nej inte Carola  byter alltid kanal om hon är på teve. Men Amy får gärna vinna ... hennes låt står sig i hela Europa.
Krolliljan
09-02-2008, 21:43
För mig verkar nästa startfält mer intressant. Om Carola och Andreas sjunger lika bra ihop som på fotbolls-( eller var det idrotts-) galan blir det svårt att slå dem, tror jag. Där höll hon igen lite. Jag har aldrig hört Carola sjunga så bra som då, och det skrivet av ngn som verkligen inte är ett Carolafan.-
Jag hadde faktiskt mer förhoppningar på Amy Diamond ,men blev riktigt besviken,hon har ju mer kapasitet än det hon fick visa,bra sångröst man blajig låt.
Aqvakul
09-02-2008, 21:45
CITAT (storm @ 09-02-2008, 21:43)  Jag hadde faktiskt mer förhoppningar på Amy Diamond ,men blev riktigt besviken,hon har ju mer kapasitet än det hon fick visa,bra sångröst man blajig låt. det gäller väl i ännu högre grad Christer Sjögren...
hade inte alla blajiga låtar
CITAT (tettan @ 09-02-2008, 21:46)  hade inte alla blajiga låtar SÅ sant så.
Jag har ganska svårt för Amys "Brittan" ton, men hon är ju otroligt duktig artist för det, men som sagt, gillar inte hennes röst särskilt mycket.
Kjellepelle
09-02-2008, 22:01
CITAT (aq42 @ 09-02-2008, 21:45)  det gäller väl i ännu högre grad Christer Sjögren...  Det var ju en tysk gammal bumpabumpa- schlager, kände igen den direkt. PLAGIAT är det, scheisse.
Christer i Falköping
09-02-2008, 22:09
Plagiat är ju en del av melodifestivalen numera. Hur många andra låtar kände man inte igen i förra årets bidrag. Får väl se det som en del i charmen med hela tävlingen. Gillar man inte låtarna kan man alltid gissa originaltiteln Christer.
Aqvakul
09-02-2008, 22:10
CITAT (Christer i Falköping @ 09-02-2008, 22:09)  Christer. Sjögren?
Tyckte att detta var det sämsta (och det vill inte säga lite) någonsin i melodifestivalväg. Upptrissade förväntningar, mängder med analyser, slutade i vad? Christer Sjögren! Det kan inte bli värre...
Aqvakul
09-02-2008, 22:23
CITAT (Monica i Kungälv @ 09-02-2008, 22:18)  Tyckte att detta var det sämsta (och det vill inte säga lite) någonsin i melodifestivalväg. Upptrissade förväntningar, mängder med analyser, slutade i vad? Christer Sjögren! Det kan inte bli värre...  Men titta skulle du...
Snöflinga
09-02-2008, 23:06
 Tror att vi är det enda land som ägnar så stor uppmärksamhet på detta dårjippo ... först ett antal uttagningar på bästa sändningstid ... sedan stor final i Globen ... Kvällspressen dreglar och letar skandaler ... Efter detta lika många program om andra länders bidrag ... för att till sist kulminera i den stora, stora finalen, där östländer eller andra länder gaddar ihop sig och röstar på varandra och vi står där med lång näsa
Norge har liknande upplägg (efter svensk modell), såg just avslutningen där (de har kommit fram till finalen). Tror inte på norsk seger i Serbien, om jag uttrycker mig diplomatiskt. Missade tyvärr att se de övriga norska tävlande, har svårt att tro att låten som vann var bäst.
Aqvakul
09-02-2008, 23:09
CITAT (Snöflinga @ 09-02-2008, 23:06)   Tror att vi är det enda land som ägnar så stor uppmärksamhet på detta dårjippo ... först ett antal uttagningar på bästa sändningstid ... sedan stor final i Globen ... Kvällspressen dreglar och letar skandaler ... Efter detta lika många program om andra länders bidrag ... för att till sist kulminera i den stora, stora finalen, där östländer eller andra länder gaddar ihop sig och röstar på varandra och vi står där med lång näsa  Yapp!
*Stintan*
09-02-2008, 23:10
Jag orkar inte ens se på eländet.
CITAT (aq42 @ 09-02-2008, 22:23)  Men titta skulle du...  zappade fram å tillbaka mellan kanalerna eftersom alla kanaler var väldigt eniga, inget värt att se på sändes samtidigt som melodifestivalen. Tittade en stund på Parkinson, tyckte dock inte att hans gäster var så intressanta ikväll. Därför fick festivalen mer utrymme än vad den skulle haft...
zaaritha
09-02-2008, 23:26
Hade ej möjlighet att titta. Menar ni att C Sjögren gick vidare?! Hur i helsicke.....................?
CITAT (zaaritha @ 09-02-2008, 23:26)  Hade ej möjlighet att titta. Menar ni att C Sjögren gick vidare?! Hur i helsicke.....................? Bra fråga!
CITAT (uteplatsen @ 09-02-2008, 21:38)  Alla tanter som satt o blev alldeles till sig här han lade sig till med den mörka rösten...  Ja, när Carola är med vinner hon... Och hennes röst ihop med Andreas Johnson blir ju bara ännu bättre!! Tror på dem, helt klart. Bättre kan det knappast bli! Gita
CITAT (Monica i Kungälv @ 09-02-2008, 22:18)  Christer Sjögren! Det kan inte bli värre...  Har inte tittat,( har varit på fest ikväll) men värre än Christer Sjögren kan det verkligen inte bli. Är det sant att han gick till final? Han får mig alltid att må illa. Gita
CITAT (Snöflinga @ 09-02-2008, 23:06)   Tror att vi är det enda land som ägnar så stor uppmärksamhet på detta dårjippo ... först ett antal uttagningar på bästa sändningstid ... sedan stor final i Globen ... Kvällspressen dreglar och letar skandaler ... Efter detta lika många program om andra länders bidrag ... för att till sist kulminera i den stora, stora finalen, där östländer eller andra länder gaddar ihop sig och röstar på varandra och vi står där med lång näsa   , Egentligen vet jag inte varför jag valde att citera just dig, men det var väl antagligen för klockrent  . Själva är vi "sådana där" som har ett kärlek/hat-förhållande till melodifestivalen. En bidragande faktor är dock att det är ett programm där man slipper en massa reklam. I Övrigt kan jag inte förstå varför man/vi/jag nedlåter sig att se eländet  . Tittar gör vi dock När det gäller årets första startfält är jag inte ett dugg förvånad över att Christer gick vidare. Nån måste ju göra det, och med den konkurrensen var det ju bara att välja nån med "sångröst". Det där var väldigt elakt sagt av mig och smaken är som baken, delad. Men, enligt min smak, så var det bland det sämsta startfält som jag hört Och nu har de dessutom bestämt sig för att tussa ihop de som jag verkligen tycker bu och bä om Men, visst är det tur att vi har olika smak, annars hade vi ju inte haft nåt att disskutera Glömde ju säga att jag inte tycker/tyckte om Christer, ( normalt ) inte orkar med Carola, men tycker ( oftast ) väldigt mycket om Andreas  . Hur det sen blir, ja det får vi se då
Christer i Falköping
10-02-2008, 07:17
CITAT (aq42 @ 09-02-2008, 22:10)  Sjögren?  Nä, inte ens i närheten Christer O.
Ja vad ska man säga... Årets första omgång var väl ungefär som fjolårets första? Inte mycket att ha alltså. Ifjol gick ju Tommy Nilsson direkt till final och kom sist där, skulle tro att Christer Sjögren gör detsamma i år. Deras medverkan tar bara upp plats för nån som bättre förtjänar kampen i finalen. Expressens reporter skrev ju häromdan att CS troligen skulle vinna!  Det var tydligen lite Schnappy-refräng över det hela och det kan jag hålla med om - men sen slutar likheten. Vill inte se Carola som vinnare senare så.... Svenska folk, förenen eder! Rösta på nån annan.
CITAT (Gillan @ 10-02-2008, 07:55)  Andreas Johnson kom ju trea 2006, tvåa 2007 men jag hoppas verkligen inte att han kommer etta 2008. Jo om han sjunger ensam vore han värd det, men jag fattar inte hur karln tänker när han vill ha med henne??! Vem tyckte att Tommy Nilsson var bäst ifjol...?
sqrulan
10-02-2008, 08:44
 Det var det sämsta jag har sett i melodifestival väg,man blir ju rädd!Nog har väl Sverige bättre att erbjuda än ett sådant uselt program,som dom tydligen spelat in på en byggarbetsplats!Den enda som var bra var humor killen(minns ej vad han hette),nä nog var det bättre förr alltid!
Gossen Ruda
10-02-2008, 09:06
Om tycke och smak kan man säga mycket men jag nöjer mej med lite egna kommentarer. E-type och pudlarna. Nja, men var låten så dålig att man måste ha fyrverkerier också? Face-84. Småflickspop. Fast en del var snygga. Velvet. Inte så tokig. Brandur. Hmm, inget fel men inget bra heller. MM: Inte mycket att hänga i julgranen Amy. Svag röst tycker jag. Har dessutom lite svårt för sångare som skall dansa, ser lite tillgjort ut. Suzzi. Ta lite sånglektioner, hesa kraxanden låter inget vidare. Hr Sjögren. Tja, inte så dåligt.
Det var det. Fattar egentligen inte varför alla hackar på den sistnämnda för så dålig var varken han eller låten. Förutfattade meningar kanske?
Beträffande hela jippot så får man förutom då själva tävlingen se det som en möjlighet för svensk musikindustri att visa vad dom går för och för att visa upp nya talanger tillsammans med gamla rävar inför en storpublik. En del av dom som ställer upp vet säkert att dom har inte en chans att gå vidare. Passar det inte så brukar dom flesta TV-apparaterna ha en avstängningsknapp.
Tycker att Luuk funkar bra som programledare. Visserligen är han lite pratig och självgod men eftersom han spelar över ordentligt funkar det för min del. Vet inte hur han är i senare delen av programmet, jag stänger alltid av när alla sjungit färdigt första gången.
Farbror Blå
10-02-2008, 09:18
Tror fortfarande människor röstar på artisterna, inte låtarna..
Aqvakul
10-02-2008, 09:24
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2008, 09:18)  Tror fortfarande människor röstar på artisterna, inte låtarna.. tror jag med...
Sailor Pluto
10-02-2008, 09:40
Hmph, jag blev faktiskt lite besviken igår . Jag gillade Amy Diamond och och Sussie Tapper (hon menade verkligen vad hon sjöng) och den halvnakna killen i Poodles, men inget mer! Det var ingen fart i låtarna direkt. Hoppas det blir bättre i nästa program .
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2008, 09:18)  Tror fortfarande människor röstar på artisterna, inte låtarna.. Och jag tror att folk helt enkelt okynnesröstade på CS.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|