CITAT (CillaM @ 10-02-2008, 18:28)

Jag säger som Eva i Västerås, avvakta! Se hur våren, sommaren och hösten ser ut hos dig, se vad som kommer upp. Med försiktig rensning av det som klart är ogräs ser man så sakteligen vad det är som finns. Gamla kulturväxter och gömda skatter är underbara! Håll efter ogräs och gräs men gå inte för snabbt fram. Du har troligen en frisk och fin markjord som det är ganska sällsynt med idag. Bättre att gräva försiktigt än att vända upp o ner på allt, du kommer ångra dig bittert senare annars. Men vilket fint hus ni har och vilka möjligheter!
Jag ska så klart gå fram försiktigt på områdena jag vill fixa till. Jag vet ju att där växer bergsklint, kungsljus, någon lilja, pioner, förgätmigej. Men å andra sidan är det många platser runt huset där det inte växer något annat än gräs. Som på bilden intill köksingången, där är det helt tomt och trist. Där kan jag väl bara gräva upp och vända jorden och förbättra + så?! Då är det väl inte någon fara?
Det finns ju en stor yta på tomten där det växer någon nyponros i ena kanten men för övrigt tror jag inte att det växer speciellt mycket. Så där borde man ju bara kunna gräva och vända jorden?! Det är inte så många ytor där det faktiskt spirar och växer.
Men visst ska jag invänta våren och se vad som sker. Men från juni förra året och framåt har jag ju "varit med" och sett vad som växer.
Och att bredda en rabatt, där det bara växer gräs, borde väl funka att göra?!
"Lycka är att göra det man vill och vilja det man gör".