Men nu måste jag fråga: Vad gör Norton då så mycket bättre (??) eftersom det är fler gånger dyrare? Jag har haft Norton på min dator i flera år och uppdaterat för runt 500:- varje år. Strax före jul köpte maken Norton 360 och det kan man ha till 3 datorer så jag har det på datorn nu. 860:- betalade han. Det här Ad-Aware verkar ju bra och är betydligt billigare

Och nu känner jag mig verkligen övervakad! Det ligger en liten grön list överst i Explorer "bedrägeriövervakning på", sen görs det säkerhetskopior nästan varje dag plus virusskanning. Ja jösses. Fast igår hittade den en cookie som inte var så nyttig (jag hade varit inne på en sida och laddat ner gratis ringsignaler till telefonen).
Man kan fråga sig om man måste ha så här mycket övervakning? Det känns väldigt mycket hängslen och livrem. Microsoft övervakar ju också vad jag har för mig på datorn. Alla programvaror är registrerade. Till och med SonyEricsson har börjat med detta nu. När jag letade efter support för min nya T650i (jo, jag köpte en) så måste man registrera sig och tala om Imei-koden på luren för att få tillgång till hela supportkitet.