Ralf du har helt rätt i att man inte ska klaga slentrianmässigt vare sig på byggare eller andra yrkesgrupper - och jag tror säkert att det finns kunder som ställer orimliga krav.
Jag tror inte heller att man klagar lika mycket på alla tjänster nej... Om jag får en taskig köttbit en fredagkväll svär jag en ramsa och tänker att jag BORDE gå tillbaka. Men sedan blir det inte av. Men när fönster spricker, ventilationen lägger av etc... blir man berörd över längre tid - och då klagar man. Rätt mänskligt tror jag..
Fast jag förstår fortfarande inte din kommentar på Cillas inlägg. Jag uppfattade den mest som en illa dold anklagelse att Cilla hittat på det hela. Om du inte specifikt kände till den lägenhet hon beskrev kändes det som ett trist sätt att bemöta henne.
Sedan fattar jag inte det där du skrev om att badrumsgolvet inte kan luta så mycket så att vattnet rinner av för då "tror man att man har en lindrig fylla"

Vårt badrumsgolv gjordes om just av den anledningen att vattnet inte rann av som det skulle. Vi var aldrig inblandade i diskussionen - besiktningsmannen underkände helt enkelt. Nu lutar golvet och när tvättmaskinen pajade häromveckan och vattnet rann ut rann det prydligt ner i golvbrunnen istället för att ligga kvar på golvet. .....och vi känner oss inte speciellt berusade