CITAT (ashe10 @ 12-02-2008, 15:53)

Sollefteå ligger i Västernorrland. Kallt på vintern upp till 25 minus, ingen uppvärmd balkong men den är som sagt inglasad så det blir ju lite varmare eftersom det är vindstilla. Sommaren är ju lite kortare men normal värme ute och eftersom balkongen är söderläge och i princip har sol hela dagen så blir ju balkongen ganska varm. Men du kanske menar mer specifikt *skrattar* en riktig odlare kanske tar tempen på luften under de olika årstiderna. Sollefteå ligger i inlandet och har nog ingen hög luftfuktighet skulle jag gissa.
Mitt problem lite är när man ska börja också. Börjar man greja med fröna långt innan de planteras i kruka/ låda?
Tack för alla svar! Det är så härligt med en positiv websida där man verkligen får hjälp utan suck och stön. Trädgårdsfolk verkar vara bra folk

jo jag vet hur klimatet är där uppe ,, ville mest veta hur det är inne på balkongen , vad luftfuktigheten är är kvittar .
men vad vill du ha för växter där ??
fleråriga som ska stå ute där åretrunt ?
eller bara ettåriga växter (säsongsväxter ) som dör på vintern och då har du ju oliak växter från vår och sommar till höst ?
eller vill du ha krukväxter där ute som du sedan övervintra inne ?
vill du ha prydnad eller ätbart ?