CITAT (*Ulrica* @ 11-02-2008, 12:02)

....//......WOW!!!! Vilken lycka! (dvs. förväntad normal trygghet enligt mej) Fram för privata vårdcentraler!!!!!
Kan tillägga att jag har min egen läkare och behöver inte träffa olika läkare varje gång jag går till vårdcentralen.
Patientkostnaden är densamma som om vårdcentralen skulle drivas i Landstingets regi.
CITAT (mamamaggan @ 11-02-2008, 12:24)

.......//..............Men för den skull vill jag inte döma ut den Landstingsdrivna vården. Vad är det som gör att den inte fungerar så väl? Dåligt med pengar är väl en orsak, för lite personal en annan ( fast de hör väl ihop) osv osv. Om den omstrukturerades och fick mer resurser skulle den bli lika effektiv som den privata tror jag och jag tycker det är viktigt att den finns. Alla har ju inte möjlighet att betala för en helt privat vård men ska väl ändå ha rätt till lika bra vård ?
En privat vårdcentral har inte mer annorlunda ekonomi än en Landstingsdriven vårdcentral.
Däremot så måste en privat vårdcentral vara resurseffektiv för att kunna leverera en bra kvalíté till patienten.
Redigerat av Kathy: 11-02-2008, 13:04