Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthus i kalla norr, Erfarenheter önskas
          Åsa zon 6
          Inlägg 12-02-2008, 18:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 1 034

Jag är i full gång med planering av ett växthusinköp. Tänk att kunna dra upp perenner lite smidigare, hinna få ordentligt mogna tomater innan sommaren är slut osv. happy.gif Men... it´s a djungle out there! -fear-.gif Jag har läst och läst men de flesta verkar ha växthus i lägre zoner än jag. Jag måste odla i zon 6 och jag är inte helt säker på att råden stämmer så bra då (t ex glas eller kanalplast, markisolering eller inte). Rätt eller fel? confused.gif Så... alla ni som odlar i växthus i högre zoner...vad har ni för typer av växthus och vad odlar ni? help.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tosan
          Inlägg 12-02-2008, 20:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Själv har jag bara ett litet totalt oisolerat växthus, den stora vinsten för mig är att jag kan härda av plantorna tidigare även om jag får bära ut och in, plus att man håller värmen relativt lätt en bra bit ut på hösten. Dessutom har jag lysrör inne att dra upp plantorna under...

Men vill du kunna dra igång på allvar i mars-april ska du nog ha ordentlig kanalplast eller isolerglas, isolerad grund och en bra frostvakt.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 09:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon