CITAT (Myosotis @ 12-02-2008, 20:30)

Det här med härdighet är knepigt. Här i Skåne/zon 3 är det nog på gränsen, har haft en Wisteria i många år som ännu aldrig har blommat. Den överlever men inte mer. I närmaste stad finns det däremot.
Den där 'Amethyst Falls', doftar den lika gott? Det är ju doften som är det viktigaste!
har du beskärt den rätt? för dom tar ju ett par år på sig innan dom blommar , men med beskärning kan dom blomma tidigare
i norra skåne är där ju ett blåregn som både blommar och som sagt täcker en hel vägg zon 2-3
CITAT (Anders Roslagen @ 12-02-2008, 20:17)

Visst kommer blåregnet att klara sig bra hos dig i sådant läge. Jag har en men den är nyplanterad så jag kan inte säga så mycket.
Jag är annars nyfiken på en remonterande amerikansk selektion från norra Minnesota, men tror inte den finns i detta land ännu.
Blue Moonden borde va intressant att prova här fast sen hittade jag här
http://davesgarden.com/guides/pf/go/162499/ samma sort väl!! så jag vet inte ,, men roligt att testa den amerikanska är ju väldigt vacker
,, fast iför sig denna milda vinter skulle blåregn kunnat klara sig långt upp ,,, där den växer vilt har det ju denna vinter varit riktigt kallt .
Redigerat av flaxss: 12-02-2008, 20:44