CITAT (sanna @ 23-02-2004, 11:44)
Jag tänker inte ange några namn. Däremot tänker jag fortsätta med att reagera och säga ifrån när jag tycker att någon blir otrevligt behandlad. Sedan kanske inte andra tycker att det var det minsta otrevligt, men man kan ju t ex fråga sig var Cilla tog vägen efter "byggdiskussionen"?
Det var ett mycket långt och trevligt inlägg!
För mig är det fortfarande lite mystiskt vad som föranledde startandet av den här tråden, det blir ju lätt så när det inte preciseras.
Och det är ju mycket tråkigt om "hackkycklingar" bara tiger, lider och försvinner, istället för att det ev hackandet tas upp när och där det händer, så att "hackspetten/hackspettarna" görs uppmärksamma på exakt vad som togs illa upp... och förhoppningsvis kan bättra sig!
På vissa andra forum brukar moderatorerna ganska fort reagera om någon behandlas oschyst, men icke så här vad jag tycker.
Jag tycker det låter bra att du tänker säga ifrån när du tycker någon blir otrevligt behandlad, för tyvärr har väl inte alla förmågan att själva opponera sig, och om inte någon annan reagerar kan de felaktigt uppleva det som om de andras tystnad innebär ett instämmande.
Vi som använder Odla-forumen gör det förstås på mängder olika sätt, vissa av oss kanske tittar in här "stup i kvarten" under vår vakna tid och har Odla som en ganska central punkt i tillvaron, alltmedan andra kanske bara skuttar in här någon minut om dagen... eller kanske bara i veckan. Människor för vilka Odla bara är en marginell del av vad man "konsumerar" på Internet.
Personligen är jag nog mest "stup i kvarten"-besökaren (men besöker också regelbundet andra ställen) men jag kan inte påminna mig "byggdiskussionen" - var utspelades den?