CITAT (Grå @ 13-02-2008, 21:11)

Med tanke på att dessa elever har tillbringat hela grundskolan inte bara utan keps men ockå utan att ha öppnat en bok, de dagar de ens har kommit till skolan, så bryr jag mig inte det minsta vad de har på huvudet sålänge de använder det de har i huvudet på mina lektioner. Tro det eller ej, men de kommer till skolan varje dag och de läser allt vad de orkar. Givetvis är jag hjälpt av att jag har dem i ett praktiskt program.
Jag tycker det är mer ofog att skapa regler som inte fyller någon funktion bara för att det ska finnas regler. Regler är ett verktyg och ett redskap som ska användas med förnuft.
gillar ditt sätt att umgås med eleverna.....
jobbade tidigare på skola med testostoronfyllda killar på ca 17 18 år... och förfasade mig över "kepsarna" och byxhänget.. och trodde att jag skulle ta striden.... men insåg rätt snart att jag de facto är 35-40 år äldre än dem... och det kanske är jag som "inte hänger med"....
så kepsarna och "hänget" blev kvar tillsammans med mig och eleverna...
men TYST när någon annan talar, släppte jag aldrig.. det anser jag är VETT och ETIKETT ej heller accepterade jag svordomar i språkbruket... (Elever har faktiskt tackat mig för att DE inte fick svära...)
Men var besticken ligger på en bjudning....... HALLÅ!!!! Jag är vänsterhänt!!! så jag äter inte korrekt... och VÄGRAR titulera någon.... (Skuller gärna ha Princessan Victoria som bordsdam- men inte tusan skulle jag "princessa" henne... NEVER!! )
Kan- när jag nu tänker efter- inte påminna mig om att NÅGON bett mig "Nia" eller titulera sig... och jag har verkligen rört mig bland kreti och pleti... åtminståne inte sen jag blev vuxen.
Tror ändå att "Vett och etikett" är OLIKA för olika människor....
b