NEJ, jag menar VERKLIGEN inte att trycka ner någon!!! Har någon uppfattat det så, ber jag om ursäkt. Som jag skrev, så var det bara en tanke att det kanske ligger lite hos
alla parter som är inblandade i en situation. Precis som nu - det
en person säger och menar är inte alltid samma sak som
en annan uppfattar. Så fort mer än en person är inblandad kan missförstånd uppstå. Att skriva är dessutom extra svårt eftersom man missar tonlägen och nyanser.
Jag har dock inte träffat på någon som blivit förnärmad när jag sagt Du till dem. måste jag erkänna. Men jag tycker att folk rent generellt försöker få fördelar - komma snabbare fram eller få bättre service eller vad det nu är, men har inte upplevt att det skulle vara för att de har en viss titel. Det kan ju bero på att JAG är en dumskalle som inte uppfattar det om det nu är så. Och jag menar inte alls att trycka ner folk som inte kan eller förstår! Tvärtom försöker jag öppna lite för att den som använder "fina" ord (eller vad det nu är) kanske inte tänker på dem som "fina" utan bara använder det språk den har uppfostrats med.
Och just det du skriver - att dessa personer inte är så fina i dina ögon är just det som jag tycker är viktigt (som han med datorn). Vad jag försökte säga där är att HAN kanske inte lade någon värdering i att plocka fram datorn, utan bara hade tråkigt. Man vet ju aldrig vad andra tänker. Visst har man sett folk som verkar försöka se lite "viktiga" ut med mobiler och datorer och jobbsamtal, men vad jag menar är att de kanske inte menar det så och de blir ju faktiskt inte viktigare än vi låter dem bli. Tycker vi att de är löjliga, så blir de löjliga. Man kan fnissa lite åt dem istället.
Jag hoppas att jag lyckats förklara hur jag menade utan att bli anklagad för att vara både föraktfull och vilja trycka ner folk för sådan är inte jag och det gjorde mig väldigt ledsen. Den här sajten känns inte rolig alls längre.
Kakaduan