ljuset är bra men värmen puhhh alldelse för varmt för oliver under vintern . inte ens där dom växer vilt blir det knappt så varmt nu än mindre på natten . får dom bara dagsljuse ?? såfall har den precis börjat att få lite ljuse vilket är bra .
och att den har en mer näringsrik jord är heller inte bra . i övrigt är dom ju inte näringskrävande när det är sommar . jag gödslar aldrig mina oliver men ändå växer dom och sätter frukt .
har du kollat efter spinn ?? ,, låter som att den står för torrt och för varmt plus har ohyra
mina oliver övervintrar jag ute med skydd eller den som jag har i kruka har jag i en källare som håller +10c ( den kommer ut när det är över -5c )
den bästa övervintinrgen för oliver fram tills ljuset kommer är att den är ute tills det blir frost och sedan övervintrar 0c +5c ( +10c max ) och extra ljuse och fuktigt runt bladen men lite torrare i krukan . dock tål dom en högre temp om vintern om amn håller efter med ohyra och ger fult ljuse som dom kräver och lite mer vatten men då blir det oftast utebliven blommning och det tär på växten under vintern .
Redigerat av flaxss: 15-02-2008, 19:10
|