Det som egentligen retar mig mest är att det blir ytterligare ett krångligt papper hos fk. Redan idag tycker jag det är idiotiskt att man inte kan lämna in alla uppgifter via nätet, jag menar, blanketten borde ju inte vara några bekymmer att fylla i, och ett läkarintyg borde man kunna scanna in och mejla. Samtidigt drar FK ner på servicen och försöker utöka den nätbaserade verksamheten. Anmälan och begäran om tillfällig föräldrapenning fungerar numer riktigt bra, och pengarna kommer inom rimlig tid, ibland tom riktigt fort. Nu blir det ju en återgång till en pappersblankett, som ska (förmodligen) skickas från FK, fyllas i av förälder, sedan dagis, och sedan skickas tillbaks igen, för man kan ju inte bara gå in på FK och lämna den, för de har ju inte öppet så ofta, och på vissa ställen inte alls. Jag befarar att det blir både krångligare och längre handläggningstid. Redan nu måste man fylla i namn och telefonnummer till förskolan när man begär TFP, vill FK kolla är det väl bara att ringa, eller hur?
Jag har full förståelse för att man vill stävja fusk, men varför krångla till det?
--------------------
Stolt HBT-kompis
|