Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp mig lyckas med mina palmer!, Vilken temperatur? hur mycket ljus ? Hur mycket vatten ?
          pantis
          Inlägg 21-01-2008, 16:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 10 261

Hej, jag har alltid tyckt om palmer, exotiska växter så jag beställde in mer än 20 olika frön som jag sått nu i ett ekvarium. Varje frötyp isin egna lilla torvplatta ( eller vad det heter, köpte på plantagen ). Som ljus har jag lysrör som är avsett till växter och dessutom köptejag en röd värmelampa, ljus och värme får de ungeför 12-14 h / dag, jag har lyckats få upp temperaturen till 28-29 grader under dagen och 22 under natten. Jag ser alltid till att de är fuktiga och duschar dem varje kväll. Dett har gått en månad och första skottt har kommit fram, fån mammut trädet!!
          Har även planterat. dvärg palm, väderkvarnspalm, bambupalm, drakblodsträd, kanariepalm, solitärpalm, sagoträd, kinesisk solfjädersplm, kotte palm, mammut träd. smile.gif
          Jag tror jag följer anvisningarna ganska bra. Eller ? Vad tror ni ?

tack

/ Pantis

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 17-02-2008, 13:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Jag har min väderkvarnspalm planterad i kallväxthuset. Där trivs den jättefint. Inget vatten nu under "vinterperioden". Jorden är fuktig fortfarande sen i höstas och det räcker. Däremot är den en riktig törstare på sommaren när det blir varmt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 16:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon