CITAT (KURT @ 19-02-2008, 14:46)

Det finns väl ingen anledning att vänta på någon ev pandemi, lika bra att börja skjuta på ovälkomna besökare efter varning redan nu.
Hm, tolkar jag dej rätt om jag tror att du tycker att det är en konstig tanke vi hade där? Det kanske det är... men rent spontant skulle jag nog göra det mesta för att hålla eventuella smittspridare från mej och min familj.
Vad finns det för argument för att man inte skulle hota med våld mot eventuella plundrare/smittspridare i en sån situation? (i min tanke finns det alltså varken polis eller militär till hjälp). Om någon behöver hjälp så kanske man kan ha en sorts "sluss" där man kan ställa vatten och mat ifall det är någon man känner som är i nöd... fast främlingar skulle jag nog inte hjälpa i den situationen, jag är nog för rädd om mitt och min familjs liv för det... och jag tror inte jag skäms för det ställningstagandet. Ifall nu inte någon har ett väldigt bra argument eller skäl?
Svårt detta... fast nog bra att tänka på, många av ens värderingar kommer fram i extrema situationer.