CITAT (Cacki @ 19-02-2008, 17:46)

OM detta nu skulle inträffa så undrar jag faktiskt om man som individ, verkligen kommer att ha möjlighet att välja om man vill fly fältet eller om man tvingas böja sej för vad myndigheter od har för krishanterings/katastrofplaner. Jag tror nog att risken för att duka under i tidigt skede är större om man tror att laglöshet är bästa lösningen, än att pandemin tar kål på en. Så jag avvaktar nog och försöker att hålla mej så uppdaterad via media som det går om vad som händer och sedan får man ta beslut allt eftersom utifrån det.
Du har nog rätt i att man kanske inte kommer att få så mycket val, däremot har jag inte lika stor tilltro till att myndigheterna och media kan hantera en pandemi. Jag tänker mej att kanske 10% av Sveriges befolkning är smittad på 2-3 dagar och kanske 40-50% på en vecka (jag bara fantiserar nu alltså). Laglöshet är vad iallafall
jag tror skulle bli följden även om jag
absolut inte anser att det är bästa lösningen. Men OM laglöshet skulle uppstå och OM ett gäng med galningar kom för att ta över min gård genom att ha ihjäl mej och min familj så skulle jag försvara mej.