CITAT (*Ulrica* @ 19-02-2008, 19:06)

Men så fort alla som smittats har dött eller överlevt så är det lugnt igen, det kanske tar 6 månader eller ett år. Jag är gärna kvar då och hjälper till att bygga upp ett nytt samhälle!
Jo men kan du vara helt säker på att de inte är smittade iaf ? Eller att det kommer till fler människor från andra ställen som också kan vara smittade osv osv. Hur ska ni någonsin kunna vara helt säkra ?
Tänk dig att ständigt fundera på hur det egentligen står till med din granne , h*n nös ju i går kväll , är h*n smittad iaf.För mig skulle inte det vara något alternativ.
Och din granne tänker likadant om dig så h*n tar fram bössan för säkerhets skull.
Nej jag säger som jag brukar svara när folk undrar hur jag kan vara så lugn när jag flyger " händer det något så går det fort iaf ".
Det finns nog en skillnad på oss också , det är som någon annan skrev , att jag har passerat 50 med flera år . Har dessutom varit med om för mycket för att vara rädd för det där som vi inte pratar om till vardags , döden. Jag kan ju somna för gott i natt eller halka i trappan i morgon eller......................... Sk*t samma säger jag , lev här och nu!
Redigerat av mamamaggan: 19-02-2008, 19:27