Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Favoritros
          Petronellah
          Inlägg 19-02-2008, 20:27
          Länk hit: #1

Gäster

I år har jag tänkt att storsatsa på rosor. Därför vore jag tacksam om ni kunde få presentera era favoritrosor med ord och bild så att jag kan få inspiration! kompiskram.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa
          Inlägg 20-02-2008, 13:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Då bor vi i samma zon, titta i mitt album där ligger rosorna under sin grupp, har skrivit färger, höjd och zon.
          Här några av alla älsklings rosor

Irma Balsgårdsros, en svensk rotäkta ros, stora ljuvliga blommor, frisk och fryser inte ner.
          Titta också på Louise Odier, Freja Balsgårdsros, Aicha, John Cabot i album/Klätterrosor

Mme Hardy, Damascena ros, blommar 1 ggn. Den är perfekt med sina vackra blommor, knoppar
          Blir ca 1.5 m en buskros, typiskt med det gröna ögat, doftar starkt.
          Titta också på Ispahan och Leda i album/Damascena rosor, alla i gruppen blommar 1 ggn.

Alain Blanchard, gallica ros i den här gruppen hittar man otroligt vackra rosor, alla blommar 1 ggn.
          Titta också på Tuscany, Rosa Mundi, Cardinal de Richelieu i album/Gallica rosor

Yolande d`Aragon, Portlandsros blir ca 1.5 m buskros, blommar till sena hösten, doftar starkt.
          Titta också på Mme Boll, Jaques Cartier, Indigo i album/ Portlandsrosor

Hansaland, en rugosahybrid som blir ca 2 m, blommar till sena hösten med sina tomteröda blommor.
          Titta också på Hansa, Wild Edric, Pink Grootendorst i album/Rugosa rosor

Pink Robusta, en modern buskros med rugosa i generna, blir 1.5 - 2 m, blommorna är så ljuvligt vackra
          rosen kan frysa ner svåra vintrar, zon 4 men är snart ikapp. Blommar hela säsongen.
          Titta också på Sommerwind, Rhapsody in Blue, Feuerwerk, Lavender Dream i album/Moderna Buskrosor

Mary Rose, Austinros denna fryser aldrig ner och bildar buskar, zon 5, en ros jag har många av.
          Titta också på Constance Spry, Leander, Charles Austin i album/Austinrosor

Morden Centennial, Kanadaros, denna blir mer en buske i vår zon, en ros som gillar kalla, blåsiga lägen.
          Titta också på Louise Bugnet, Therese Bugnet, Henry Kelsey, Morden Blush i album/ Kanadarosor

Lions Rose, ny Kordesros som klarar zon 5, min sommarfavorit. Rabattrosorna hittar du i olika album
          Polyantha, Floribunda, Tehybrid och Miniatyr album, olika för varje grupp.
          Gillar Amber Queen, Bonica 82, The Fairy, Nostalgie, Katharina Zeimet, Alla Cover rosorna mm
          Du hittar även andra ros grupper i mitt album, det går inte ta med allt man vill.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera
          Petronellah
          Inlägg 20-02-2008, 15:34
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (Kajsa @ 20-02-2008, 13:54) *
          Då bor vi i samma zon, titta i mitt album där ligger rosorna under sin grupp, har skrivit färger, höjd och zon.
          Här några av alla älsklings rosor

Irma Balsgårdsros, en svensk rotäkta ros, stora ljuvliga blommor, frisk och fryser inte ner.
          Titta också på Louise Odier, Freja Balsgårdsros, Aicha, John Cabot i album/Klätterrosor

Mme Hardy, Damascena ros, blommar 1 ggn. Den är perfekt med sina vackra blommor, knoppar
          Blir ca 1.5 m en buskros, typiskt med det gröna ögat, doftar starkt.
          Titta också på Ispahan och Leda i album/Damascena rosor, alla i gruppen blommar 1 ggn.

Alain Blanchard, gallica ros i den här gruppen hittar man otroligt vackra rosor, alla blommar 1 ggn.
          Titta också på Tuscany, Rosa Mundi, Cardinal de Richelieu i album/Gallica rosor

Yolande d`Aragon, Portlandsros blir ca 1.5 m buskros, blommar till sena hösten, doftar starkt.
          Titta också på Mme Boll, Jaques Cartier, Indigo i album/ Portlandsrosor

Hansaland, en rugosahybrid som blir ca 2 m, blommar till sena hösten med sina tomteröda blommor.
          Titta också på Hansa, Wild Edric, Pink Grootendorst i album/Rugosa rosor

Pink Robusta, en modern buskros med rugosa i generna, blir 1.5 - 2 m, blommorna är så ljuvligt vackra
          rosen kan frysa ner svåra vintrar, zon 4 men är snart ikapp. Blommar hela säsongen.
          Titta också på Sommerwind, Rhapsody in Blue, Feuerwerk, Lavender Dream i album/Moderna Buskrosor

Mary Rose, Austinros denna fryser aldrig ner och bildar buskar, zon 5, en ros jag har många av.
          Titta också på Constance Spry, Leander, Charles Austin i album/Austinrosor

Morden Centennial, Kanadaros, denna blir mer en buske i vår zon, en ros som gillar kalla, blåsiga lägen.
          Titta också på Louise Bugnet, Therese Bugnet, Henry Kelsey, Morden Blush i album/ Kanadarosor

Lions Rose, ny Kordesros som klarar zon 5, min sommarfavorit. Rabattrosorna hittar du i olika album
          Polyantha, Floribunda, Tehybrid och Miniatyr album, olika för varje grupp.
          Gillar Amber Queen, Bonica 82, The Fairy, Nostalgie, Katharina Zeimet, Alla Cover rosorna mm
          Du hittar även andra ros grupper i mitt album, det går inte ta med allt man vill.

Gud, vilka vackra rosor! Har även kollat i ditt album - fantastiskt vackert! Jag fastnade speciellt för Hansaland, Pink Robusta, Lions Rose och Amber Queen; åtminstone ska jag köpa en av dom i år. smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 12:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon