CITAT (Rossi @ 21-02-2008, 08:07)

Fast jag tycker nog allt att du var lite överkänslig - vilket i och för sig inte är konstigt med tanke på situationen.
Viasat har ju inte gjort något fel. I avtalet som har skrivits under finns säkerligen alla villkor beskrivna och de har ju accepterats. Om ni inte tyckte att de villkoren var OK skulle ni ju aldrig ingått avtal med dem.
Vet inte om jag är speciellt överkänslig och har inte någon tanke på att försöka avbryta tvåårsavtalet - det skriftliga, sådant gäller.
Uppgraderingen däremot tycker borde gå att ta bort. För det första är det ju en muntlig överenskommelse som det kanske i och för sig kommit en bekräftelse på.
Saken är ju den att i andra sammanhang kan ett läkarintyg tex. göra att man kan avboka en resa - om man köpt till den "tjänsten" osv. i all oändlighet. Men att vissa typer av leverantörer har på något sätt återinfört någon form av "slaveri.
Canal Digital, som vi använde oss av tidigare - under ca. 10 år, var väldigt svåra att ha och göra med då avtalet sas upp. De avslutade själva autogirot men fortsatte sedan att skicka räkningar och hotade med inkasso och var allmänt otrevliga på gränsen till
ingrid