Hej Litenkikka!
Om du har möjlighet att skapa skugga någonstans på din altan och sätta upp några fina hyllor (jag har använt Ikea's fula lagerhyllor i trä, men det blev snyggt ändå!!!) så förslår jag att du tar ut några av dina inneväxter också! Jag gjorde så förra sommaren, och de växte och frodades rejält! Har även en blomstege som stog under altantaket och det blev jättesnyggt med massor av växter på. De rumsväxter som inte är alltför känsliga mår bara bra av att komma ut på sommaren, under förutsättning att det är någorlunda ok väder.
Såna där små tält man kan köpa på Rusta är jättebra att driva upp växter i och förlänger odlingssäsongen lite. Gör som jag: ta promenader i kvarterat/området där du bor och spana in vad grannarna har hittat på! Idag såg jag att några fiffiga personer hade förvandlat några tråkiga stenar till nyckelpigor och ställt i trädgården. Jag smygfotade dem genast med mobilen och bar hem stenar till mig också som ska målas ikväll!!! En ska "bo" utanför ytterdörren och en på balkongen!
Nyckelpigor.bmp ( 470.27k )
Antal nedladdningar: 66Lycka till!