Att det pratas så mycket om fusk när det gäller FK hänger , som jag skrev förut , ihop med den klappjakt som påbörjades för några år sedan på alla som får pengar via FK. Det har blivit någon sorts dimridå för de som fuskar rejält . Om man slår på stora trumman för det här så är det ingen som kollar , eller bryr sig om , annat fusk.
Nu tror jag precis som andra här att det inte fuskas så mycket som regeringen påstår. Man har bara piskat upp stämningen kring det här så till den milda grad att de som inte vill betala sin försäkringspremie = skatt ska få vatten på sin kvarn.
Det är väl ett led i den allmänna nedrustningen av välfärden = skyddsnätet åt de svaga. Det verkar som om vi ska få ett samhälle där endast de som redan har skall varda givet och de som blir sjuka, råkar ut för olyckor , har sjuka barn eller blir arbetslösa ska skylla sig själva och slås ut så totalt att de utplånas . Vad ska vi med dem till , de tillför ju ingenting , alltså har de inget existenbeättingande tycks det mig som om man resonerar!
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|