CITAT (Ralf @ 23-02-2008, 12:16)

Men detta är ingen nyhet. Skansen är en privat vinstdrivande verksamhet som iofs får bidrag från kommu o landsting men som till sist måste se till att få in stålar från besökare.
Jag vet ej hur det är med björnungarna idag men förut så avlivades ju dom ocj köttet delades ut till personalen.
Förklaringen var att vi ville se nya små gulliga björnungar varje år.
Själv har jag rest med mina barn när dom var små, till bla Furuvik, Kolmården och Eskilstuna zoo. Jag måste säga att det egentligen är något sorgligt att se alla dessa instängda djur och jag tror att i framtiden kommer vi h djurparker i annan form än idag.
Så att de betett sig som svin innan gör att de tycker det är legitimt att göra det igen? Desto större anledning att protestera tills de lyssnar!
Kan de inte garantera att djuren får det bra och får leva ut sin livstid i välmåga ska de inte bura in djuren alls, allt annat är djurplågeri. De har tagit beslutet att låsa in djuren, då är det deras förbannade skyldighet att se till att djuren har det riktigt bra också. Att bli avlivad är inte att "ha det bra".
(Sorry btw om du uppfattar det osm ett angrepp på dig, för det är det inte. Jag är snorförbannad på Skansen, inte på dig.)