CITAT (Stintan43 @ 23-02-2008, 10:43)

Spontant en etikett politiker börjat svänga sig med när det gäller människor som inte håller sig inom den "ideala ramen". Själv tycker jag att utanförskap mer är en känsla än ett fack man kan bli placerad i av någon annan.
Vad politiker säger och vad de använder för att rättfärdiga sina beslut är en sak. Men verkligheten är en annan trots att den kan i ett ögonblick sammanfalla med politikernas ambition.
För mig som kom till Sverige och varit ensam i början varenda "Jul", nyårsafton, nyårsdag etc och tagit färjan till fredrikshavn från Göteborg och väl på färjan har mött likadana som jag , utseendemässigt, kan "utanförskap betyda annat än det ni säger.
tycker att arbeta och att arbeta är mänskliga egenskaper som vi har och må bra av dem. Att vara sysslolös är det värsta för vår hälsa. Arbetslösheten har kommit till som en fas i produktionen hos företagen. Att det finns sociala försäkringar som fö förnekas individen av den regeringen som vi har, är det sociala svaret på tomheten i falla av arbetslöshet.
Och den hur mycket arbete behövs i världen är en annan sak som jag tycket alla läst om i fallet med produktion av mat i världen.
Rahmat