Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det sant?
          Petronellah
          Inlägg 23-02-2008, 19:47
          Länk hit: #1

Gäster

Hejsan! Har ¨fått ett problem med några krukväxter - nämligen: Sorgmyggor.
          efter att ha sökt på nätet har jag hittat att man kan använda pyrex eller nemablom men har aldrig hittat. Jag tror att sorgmyggorna redan finns i jorden som jag har köpt.
          Hittade oxå denna sida : Länk
          det står att man kan sterilisera jorden i ugnen så att sorgmyggelarverna dör av värmen. Låter ju bra. Är det sant? Har någon Prövat?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ann-kristin
          Inlägg 23-02-2008, 20:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 396

Hejsan, det här med sorgmyggor är svårt. Jag tycker att de kommer hur man än gör men det finns gula pappskivor med klister på som man kan köpa på de flesta ställen där man köper växter. Jag hade såna förra året och det fastnade jättemånga på dem men då är de ju förstås redan kläckta. Jag har provat att sterilisera jord i mikrougnen ett par minuter per kruka. Jag hämtade den i växthuset när jag inte hade annan att tillgå och det verkar som det har fungerat rätt bra men sorgmyggorna kommer nog ändå så småningom eftersom de finns i andra krukor. Lycka till!:rose:

Redigerat av ann-kristin: 23-02-2008, 20:20

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 14:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon