[quote name='Stevick' date='25-02-2008, 17:02' post='774845']
Jo, jag gissar att det kan ta tid, men å andra sidan så skall jag ju leva ett par år till hade jag tänkt

Vad har du för sorter o vilka rekommenderar du?
Jag har drivit upp en hel del citrusar genom kärnor, och fler är på G. Följande har jag i olika storlekar, allt från 180 cm (citronen) till "nyfödda":
Citron
Apelsin
Ugly
Clementin
Sweet Lemon
Key Lime
Mandarinquat
Blodgrape
Vit grape
Kaffir Lime
Ponderosa Lemon
Pomelo
Kumquat
När man har flera småttingar samtidigt ser man att det faktiskt finns skillnader mellan dem! Min Kaffir Lime har till exempel små runda hjärtblad längs stjälken. Citronen har blad som sitter längs grenarna, medan min apelsin och ugly har som små "leder" mellan stjälken och bladen. När de blir större tror jag att det blir svårare att se någon skillnad på många av dem. Jag har aldrig fått dem att blomma, men i år har jag gett mig tusan på att det ska bli blommor! Ska ut med dem på balkongen så fort vädret tillåter. Sen ska de få stå där tills det börjar bli kallt. Efter det blir det vinden, trots att den är mörk, men det är kallt och bra där. Åtminstone säger Flaxss att det ska vara ok om tempen är ca 0 till +5c där. Nästa vår vore det väl själva f-n om det inte skulle kolla åtminstone en liten knopp nånstans!!!
Lycka till med dina citrusar!