CITAT (theseraphim @ 26-02-2008, 23:53)

jo visst är jag djurvän men jag är realist och inte pessimist:-) Sen så blir jag spyfärdig av skräckpropaganda överlag, borde förbjudas enlig lag att trycka dyngan oavsett om det gäller djurrätt, kommunism, nazism, religon och gud vet vad. För några år sedan kom min bror hem från gymnasiet och med sig hade han en rad blad med den mest bizzara propagandan, i detta fall vänster, han tyckte den var så skrattretande att jag jag måste bara läsa den, vilket jag gjorde och det var verkligen helotäckt(försvar av sovjetstyret, kuba osv)och kunde inte låta bli att fråga vart han fått detta ifrån...Jo då hade skolan bjutt in detta folk för att hålla föredrag, inför skolklasser så att man skulle få olika versioner av olika saker. Sånt gör mig förbannad när man utsätter tonåringar som är lätta att dupera för sådant. information är bra men propaganda går ut på att i regel med ommidifierad sanning eller ren lögn övertyga tveksamma eller motståndare för sin sak att stödja en. Leni Riefenstahl tex är ju ett utmärkt exempel eller kanske Julius Streicher ett annat men sådant här äcklar mig.
Men djurvän är jag, har haft både kaniner, fiskar, fåglar, hund och kvalster på min murgröna(hahaha).
Ett sådant samhälle som du gör propaganda för kallas diktatur och där skulle du inte få en chans att skriva det du skrivit här...