Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Möss i komposten
          gunilla m
          Inlägg 28-02-2008, 07:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 9 296

Hej!

I går kväll när jag skulle ut och fylla på komposten stod jag öga mot öga mot en mus som säkert inte är ensam ute i vår varmkompost. Har inte tidigare sett någon mus i komposten men förmodligen har de funnits där för ofta har jag gått ut på kvällen och tömt lådan och då ser man ju inte så bra vad som "rör" sig i komposten.
          Under hösten hade vi enorm musinvasion i vårt hus här ute på landet. Tror nog att jag har tömt fällorna på minst ett hundratal möss och så många har det inte tidigare varit i närheten av, på sin höjd ett tjugotal.

Men, det jag gärna vill ha tips om är hur jag blir av med gästerna i komposten. Jag ska erkänna att det finns tillfällen när jag lagt i lite väl stora bitar av något i komposten och det i samband med att komposten är torr lockar råttor och möss. Nu har vi än så länge endast möss (som jag har sett) ...

mvh
          Gunilla

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KURT
          Inlägg 28-02-2008, 08:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Den bästa lösningen är att ha en isolerad tät behållare för varmkomposten, då skall inga gnagare kunna ta sig in. Vad har du nu för typ av varmkompost?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 18:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon