Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Måla blomkrukor
          Tovan
          Inlägg 28-02-2008, 16:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem nr: 13 186

Vet inte riktigt var jag ska skriva den här frågan. Jag har målat lite blomkrukor, men för att kunna plantera i dom måste jag ju lacka också. Någon som vet vad för lack man kan använda till sånt? Så det inte skadar blommorna?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaÖrebro
          Inlägg 29-02-2008, 14:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 7 395

Jag brukar måla med färgen först. Oftast blir det två gånger, så det verkligen täcker. Efter det lackar jag, minst två gånger. Hellre en gång för mycket än en gång för lite så att färgen släpper. Om man använder terracottakrukor tycker jag det är bra att lacka botten invändigt och utvändigt och hålet i botten en extra gång. Det blir ju slitet annars just där, när man lägger i krukskärvor, lecakulor och jord... Har 6 stycken som är 12 år gamla och jättefina! HAde 8 från början, men 2 har gått sönder i olika flyttar.

Det kan vara en idé att gå in i vanliga blomsteraffärer, hobbyaffärer och liknande för att hitta inspiration! Genom att använda flera olika fäger när man målar krukorna kan det bli väldigt fint! Allt som har starkt färger lyser ju upp därhemma!

--------------------
          Mvh MariaÖrebro

"No day but today!" Jonathan Larson

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-08-2025, 20:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon