Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Konstiga skolarbeten, Dottern går i 8-an, ibland undrar man...
          Grå
          Inlägg 27-02-2008, 16:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Först av allt skulle jag vilja säga, att jag skulle bli mycket glad om det fanns några högstadiepedagoger med här som kunde vara med i diskussionen - ifall någon får för sig att jag hatar högstadiepedagoger, man kan ju aldrig så noga veta...

Vad i hela friden sysslar de med i grundskolan nu för tiden????!!!
          I mina ögon har skolan blivit en förvaringsplats, ett tidsfördriv där barnen placeras för att båda föräldrarna ska kunna arbeta utan störningar mellan 7-16 varje veckodag, och där det inte spelar så stor roll längre om ungarna lär sig något vettigt om livet och samhällets byggstenar, för det finns vägar att ta sig vidare i livet iallafall.

Jag blir ofta förundrad när dottern kommer hem och berättar om sina prov och sina läxor - jag kan dra två exempel här:

1. Dottern har religionskunskap och kommer hem med en läxa som går ut på att hon i vardagen ska hitta 5 st judestjärnor, 5 st kors och 5 st månar. Jag frågade henne varför och hon svarade "jag vet inte, vi ska se om vi hittar sådana tecken när vi ser oss om i samhället".
          Min undran är då: - Vilken nytta har hon av denna kunskapen när hon är 30 år?
          Är det möjligen så att fröken kände sig tvingad att skicka med en läxa och bara hittade på något, så att barnen säkert inte skulle sitta sysslolösa hemma på kvällen?

2. Dottern hade prov i sexualkunskap idag. En av frågorna var "Vad skulle du göra om din kompis hade blivit våldtagen?"

??!! Hur kan man ha den frågan på ett prov??? Det är ju en diskussionsfråga! Det ska bli mycket intressant att se provresultatet sedan, för hur sätter man betyg på det svaret?
          "Jag skulle bli jätterädd och ledsen och inte vilja prata om det" - Jaha, där fick du ett IG, ledsen lilla vän.
          "Jag skulle stödja min kompis och rekommendera honom/henne att polisanmäla" - Mycket bra! Det får du MVG för!

Ifrågasätta utbildningen har jag gjort på föräldramöten, men det har man inte mycket för eftersom en av de andra föräldrarna är rektor på en annan skola och alltid snoppar av frågeställningar med "jag är säker på att pedagogerna här gör sitt bästa" och de andra föräldrarna säger inte ett knyst, så jag har slutat att gå, så numera är jag inte bara en pain in the ass på hela skolväsendet, jag är även en förälder som inte bryr sig om mina barns utbildning.
          sick.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mamamaggan
          Inlägg 28-02-2008, 19:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Förstår fortfarande inte din inställning Grå. Vad är det för fel med att skolan ser till att de gör saker på egen hand som sätter igång deras funderingar ? Ska vi bara ha en " pluggskola " där vi inte lär oss något om samhället utanför skolan och om det nu är meningen att det ska diskuteras så lär man sig en massa genom det också.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Grå
          Inlägg 28-02-2008, 21:47
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 28-02-2008, 19:51) *
          Förstår fortfarande inte din inställning Grå. Vad är det för fel med att skolan ser till att de gör saker på egen hand som sätter igång deras funderingar ? Ska vi bara ha en " pluggskola " där vi inte lär oss något om samhället utanför skolan och om det nu är meningen att det ska diskuteras så lär man sig en massa genom det också.

Jo förstår du, - jag vill inte att mitt barn ska gå in i vuxenlivet som en som egentligen inte vet någonting utan bara har en massa igångsatta frågeställningar. Nej, jag tycker inte att vi ska ha en pluggskola, men jag tycker också att det är viktigt att skolan levererar kvalitet, vilket de bevisligen inte gör p.g.a att de sätter ungarna framför varsin dator med sina frågor och sedan går och planerar hemläxorna.

Jag är dessutom förbannad för att min dotter får IG i gymnastik trots att hon deltar i undervisningen men för att hon inte för idrottsdagbok hemma och redovisar för sin lärare vad hon gör på fritiden.
          Jag var förbannad redan när hon gick i trean och hade 4 olika saker hon kunde välja mellan under sin lektion och när hon hade tröttnat på dem utan att göra klart något av det, avbröt läraren hennes och min diskussion och sa att det var helt ok, för flickan kunde gå och hämta något av de andra sju miljoner arbetena hon hade i sin låda som inte heller var klara.
          Att jag tyckte att det var viktigt att hon konsekvent gjorde klart sina uppgifter inna hon började med nästa var inte vatten värt.

Min dotter kan inte stava - hon är 14 år gammal och kan inte skriva en ren text och hon har INTE dyslexi.
          Hon läste aldrig klart spanskan, för hon har fullt upp med att lära sig och förstå engelska som hon klarar hjälpligt, men som hon borde kunna som rinnande vatten vid det här laget. Hon är heller ingen höjdare på matte - den enkla varianten som hon måste kunna om några år när hon flyttar hemifrån och ska klara sin ekonomi.
          Hon är en helt normal tonåring som är tänkt att vara ett kugghjul i ett framtida samhälle enbart med hjälp av sina funderingar.
          Att hon inte kan läsa och skriva ordentligt gör ingenting, för det finns ändå så många dyslektiker nu för tiden eller, så ingen funder över det?

Skolan har inte tid eller möjlighet att göra sitt jobb längre, nämligen att utbilda, för de har fullt upp med det som föräldrarna borde göra själva - nämligen att uppfostra, uppmuntra,förevisa om vad som är rätt och fel, hur man beter sig, inte röka, inte mobba o.s.v. Sådant som borde vara självklara signaler hemifrån.

Så min undran är - vem ska då lära barnen att läsa, skriva, räkna?
          Ska de börja med det först när de kommer ut i arbetslivet - om de ens får något jobb?
          Eller ska de fortsätta studera och lära sig läsa och skriva sedan när de börjar på högskola? För högskola på hemmaplan ställer ju inte så höga krav... Där springer det ju runt jeansbrudar i 50-årsåldern med mp3spelare och brallorna i knävecken.

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 28-02-2008, 22:01
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

CITAT (Grå @ 28-02-2008, 21:47) *
          Jo förstår du, - jag vill inte att mitt barn ska gå in i vuxenlivet som en som egentligen inte vet någonting utan bara har en massa igångsatta frågeställningar. Nej, jag tycker inte att vi ska ha en pluggskola, men jag tycker också att det är viktigt att skolan levererar kvalitet, vilket de bevisligen inte gör p.g.a att de sätter ungarna framför varsin dator med sina frågor och sedan går och planerar hemläxorna.

Jag är dessutom förbannad för att min dotter får IG i gymnastik trots att hon deltar i undervisningen men för att hon inte för idrottsdagbok hemma och redovisar för sin lärare vad hon gör på fritiden.
          Jag var förbannad redan när hon gick i trean och hade 4 olika saker hon kunde välja mellan under sin lektion och när hon hade tröttnat på dem utan att göra klart något av det, avbröt läraren hennes och min diskussion och sa att det var helt ok, för flickan kunde gå och hämta något av de andra sju miljoner arbetena hon hade i sin låda som inte heller var klara.
          Att jag tyckte att det var viktigt att hon konsekvent gjorde klart sina uppgifter inna hon började med nästa var inte vatten värt.

Min dotter kan inte stava - hon är 14 år gammal och kan inte skriva en ren text och hon har INTE dyslexi.
          Hon läste aldrig klart spanskan, för hon har fullt upp med att lära sig och förstå engelska som hon klarar hjälpligt, men som hon borde kunna som rinnande vatten vid det här laget. Hon är heller ingen höjdare på matte - den enkla varianten som hon måste kunna om några år när hon flyttar hemifrån och ska klara sin ekonomi.
          Hon är en helt normal tonåring som är tänkt att vara ett kugghjul i ett framtida samhälle enbart med hjälp av sina funderingar.
          Att hon inte kan läsa och skriva ordentligt gör ingenting, för det finns ändå så många dyslektiker nu för tiden eller, så ingen funder över det?

Skolan har inte tid eller möjlighet att göra sitt jobb längre, nämligen att utbilda, för de har fullt upp med det som föräldrarna borde göra själva - nämligen att uppfostra, uppmuntra,förevisa om vad som är rätt och fel, hur man beter sig, inte röka, inte mobba o.s.v. Sådant som borde vara självklara signaler hemifrån.

Så min undran är - vem ska då lära barnen att läsa, skriva, räkna?
          Ska de börja med det först när de kommer ut i arbetslivet - om de ens får något jobb?
          Eller ska de fortsätta studera och lära sig läsa och skriva sedan när de börjar på högskola? För högskola på hemmaplan ställer ju inte så höga krav... Där springer det ju runt jeansbrudar i 50-årsåldern med mp3spelare och brallorna i knävecken.

crazy.gif ord och inga visor.

OM allt dett är sant tycker jag (på fullt allvar) att du skall SKRIVA ett brev till rektorn (om det inte redan är gjort) och begära ett SKRIFTLIGT svar.¨
          Om du redan har varit i kontakt med rektorn så går du vidare till skol/utbildnigsnämnden.. OBS SKRIFTLIGT..

Har det SEDAN inget hänt är det dags för Skolverket.

Jag kan inte tro att det vekligen få försegå det du skriver om. (Jag har tidigare jobbat inom skolan men aldrig stött på något liknade ditt fall (( men jag har ju inte jobbat på rektors nivå heller)))

Kämpa på!!

b

Citera
          Grå
          Inlägg 29-02-2008, 06:46
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (gammelnalle @ 28-02-2008, 22:01) *
          crazy.gif ord och inga visor.

OM allt dett är sant

Hmm.. ja, 7 miljoner halvfärdiga arbeten var inte riktigt sant, men jag hann komma till 15 i hennes låda innan jag slutade räkna. Då gick hon som sagt tredje klass.
          Resten var dagens sanning och ja, jag gafflar på skolan också - än om att jag gnäller av mig här. Betygssättningen på Idrotten ifrågasatte jag på utvecklingssamtalet, men mentorn påpekade idogt att allabarnenmåsteföraidrottsdagbok, de som inte gör det kan inte få godkänt.
          Jag är inte nöjd, men det finns säkert folk som är det. Jag är glad att jag inte är nöjd.

Citera
          Lemonne
          Inlägg 29-02-2008, 10:52
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

CITAT (Grå @ 29-02-2008, 06:46) *
          Hmm.. ja, 7 miljoner halvfärdiga arbeten var inte riktigt sant, men jag hann komma till 15 i hennes låda innan jag slutade räkna. Då gick hon som sagt tredje klass.
          Resten var dagens sanning och ja, jag gafflar på skolan också - än om att jag gnäller av mig här. Betygssättningen på Idrotten ifrågasatte jag på utvecklingssamtalet, men mentorn påpekade idogt att allabarnenmåsteföraidrottsdagbok, de som inte gör det kan inte få godkänt.
          Jag är inte nöjd, men det finns säkert folk som är det. Jag är glad att jag inte är nöjd.

Förmodligen har idrottsläraren satt upp som kriterie och gjort eleverna medvetna om att för de inte idrottsdagbok så kan de inte få godkänt. Är det då rättvist att göra ett undantag för din dotter? Blir inte det bristande disciplin? Idrottsdagboken visar på att eleven själv klarar av att reflektera över sin utbildning och jag tycker detta låter alldeles utmärkt med tanke på att även de som är dåliga på idrott får en chans till ett bättre betyg.

Ger jag mina elever betygskriterien att de MÅSTE läsa minst 4 böcker under ett år för att få godkänt och de sedan inte gör det, då ska jag väl naturligtvis inte ge dem godkänt?

Citera
          Tezzla
          Inlägg 29-02-2008, 11:23
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Lemonne @ 29-02-2008, 10:52) *
          Förmodligen har idrottsläraren satt upp som kriterie och gjort eleverna medvetna om att för de inte idrottsdagbok så kan de inte få godkänt. Är det då rättvist att göra ett undantag för din dotter? Blir inte det bristande disciplin? Idrottsdagboken visar på att eleven själv klarar av att reflektera över sin utbildning och jag tycker detta låter alldeles utmärkt med tanke på att även de som är dåliga på idrott får en chans till ett bättre betyg.

Fast var inte själva kärnan att Grå reagearde på att fritiden skulle dokumenteras? Så läste i alla fall jag hennes inlägg.

Detta med idrottsdagböcker verkar vara inne nu. Eleverna ska dokumetera vad de gör på fritiden, hur mycket de rör på sig, hur de rör på sig, vad de har för mål i sin träning o.s.v. Jag tycker det är helt galet! Elever ska bli bedömda för vad de gör i skolan och vad de presterar där, inte för hur deras liv ser ut. Dagens nyutexaminerade idrottslärare verkar ta med sina egna intressen, sina egna mål in i sin yrkesroll. Det är fel.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Grå
          Inlägg 29-02-2008, 15:33
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Tezzla @ 29-02-2008, 11:23) *
          Fast var inte själva kärnan att Grå reagearde på att fritiden skulle dokumenteras? Så läste i alla fall jag hennes inlägg.

Detta med idrottsdagböcker verkar vara inne nu. Eleverna ska dokumetera vad de gör på fritiden, hur mycket de rör på sig, hur de rör på sig, vad de har för mål i sin träning o.s.v. Jag tycker det är helt galet! Elever ska bli bedömda för vad de gör i skolan och vad de presterar där, inte för hur deras liv ser ut. Dagens nyutexaminerade idrottslärare verkar ta med sina egna intressen, sina egna mål in i sin yrkesroll. Det är fel.

Helt rätt uppfattat av mitt inlägg Tezzla. För min del får ungarna dokumentera så fingrarna blöder, så länge de gör det i skolan och det handlar om vad de har gjort i skolan - när det gäller idrotten. Men idrottsläraren har ju inte fattat att anledningen till att det inte skrivs något i dotterns loggbok är för att vi inte är ett enda dugg idrottsintresserade och att vi går kvällspromenader med hundarna i skogen tycker varken dottern eller jag att hennes lärare behöver lägga sig i.

Myosotis, jag förstår hur du menar och ja, jag gör min beskärda del med att hjälpa henne läsa, stava och träna handstil, men som det är idag skulle jag närmast behöva ta över hela den undervisningen själv, för de bryr sig inte alls om det i skolan. De nöjer sig med det lilla.
          Jag tycker att det är viktigt att man kan göra sig förstådd i tal och skrift, oavsett om det är digitalt eller handskrivet. Jag tycker också att det är mycket viktigt att man kan läsa en text och ta till sig vad som står i texten.
          Jag ställer åter frågan - är det mitt fel som förälder att jag inte lärde henne detta INNAN hon började första klass?
          Jag uppfostrar och samtalar med mina barn - försöker efter bästa förmåga göra dem till goda medmänniskor och medborgare, som använder huvudet och tänker efter före. Jag lär dem saker om livet som jag själv har lärt mig.
          Varför ska jag ens behöva lägga mig i skolans uppgifter? Varför kan jag inte bara helt avslappnat fortsätta att uppfostra mina barn och se till att det finns mat hemma och lita på att de utbildade pedagogerna i skolan gör sitt jobb och utbildar dem i samhällets väsentliga grunder? Läsa, skriva, räkna. Religioners betydelse för mänskligheten. Politikens betydelse för samhället. Historiens betydelse för nutiden. Allt handlar inte bara om att fungera socialt. Ingen har behov av en snackfikus i ett svetsbås.

När det gäller att inte skicka med ungarna sin negativa syn på skolan, så är det rätt till viss del. Men det handlar ju också om omdömesförmåga. En del föräldrar drar sig lika lite för att spy galla på skolan inför sina barn som för att smutskasta varandra inför dem. Men jag kan inte sitta och klappa händerna och tycka att de gör ett bra arbete, när de faktiskt inte gör det.
          Dottern och jag diskuterar en hel del om skolan och väger för- och nackdelar om vartannat. Hon trivs i skolan och går gärna dit och jag tycker det är bra att hon är vaken och uppmärksam inför oegentligeheter - vare sig det gäller elever eller när rektorn stod mitt på skolgården och skällde ut en av sina lärare mitt framför eleverna trots att läraren inte hade gjort något för att förtjäna det.

Stella-Polaris - ska du ha en smäll eller? Akta så att jag inte krokar av min armprotes och använder den som väderkvarnvinge wink.gif

Citera

Inlägg i den här tråden
          Grå   Konstiga skolarbeten   27-02-2008, 16:59
          karlsdal   Religionen... Det är väl bra att se att religonern...   27-02-2008, 17:10
          Ralf   Religionen... Det är väl bra att se att religonern...   28-02-2008, 20:06
          Pirum   DaVinci-koden har inte mkt med religon att göra, m...   28-02-2008, 20:09
          Solstorm   Tycker nog tvärtom. Nu krävs det nästan en hemma...   27-02-2008, 17:13
          *Ulrica*   2. Dottern hade prov i sexualkunskap idag. En av f...   27-02-2008, 17:14
          Åsa, mälardalen zon 2   Jag är inte högstadiepedagog (yrkeslärare). (Angåe...   27-02-2008, 17:27
          Wilmer   Jösses, jag har inte sett någon av de symbolerna p...   27-02-2008, 22:32
          mamamaggan   Tänker precis som Åsa , det här är något som ska d...   27-02-2008, 23:57
          Felicia   Grå, skönt att höra att det finns fler som undrat....   28-02-2008, 13:00
          Tezzla   1. Dottern har religionskunskap och kommer hem med...   28-02-2008, 13:18
          Markus_H   Fast det tycker jag nog vara en ganska intressant ...   28-02-2008, 18:47
          Grå   Jag köper resonemanget kring religionsuppgiften, m...   28-02-2008, 19:17
          Tezzla   - Som sagt, vad har hon och hennes klasskamrater f...   29-02-2008, 11:37
          aq42   Från min egen högstadietid, typ mitten på 60-talet...   28-02-2008, 19:30
          Cacki   Betygssättningen på Idrotten ifrågasatte jag på ut...   29-02-2008, 06:56
          Grå   Förmodligen har idrottsläraren satt upp som kriter...   29-02-2008, 16:03
          Pirum   Jag är dessutom förbannad för att min dotter får I...   29-02-2008, 17:47
          gammelnalle   Tycker det är mycket tråkigt att ni tydligen inte ...   28-02-2008, 19:58
          mamamaggan   Nu förstår jag dig Grå! Låter mycket konstigt ...   28-02-2008, 22:07
          Stella-Polaris   Grå! Vi lever i en demokrati. Vi har nu en gå...   29-02-2008, 06:59
          aq42   Förstår att du är ororlig för din dotter och synne...   29-02-2008, 07:31
          Felicia   Jag kommer ihåg när en av mina döttrar som då gick...   29-02-2008, 07:56
          Myosotis   (...) Jag är inte nöjd, men det finns säkert folk ...   29-02-2008, 08:40
          katah   och nu blandar jag in ... Ja, jag är lärare , på...   29-02-2008, 09:31
          Pia L   Jag var under många år aktiv inom hem och skolaför...   29-02-2008, 10:19
          Lemonne   Jag är lärarstudent, halvvägs in i utbildningen - ...   29-02-2008, 10:42
          Margaretha   Mycket klokt talat, Pia! Om barnen far illa s...   29-02-2008, 10:46
          Pia L   Jag har mycket svårt att tro att en idrottslärare ...   29-02-2008, 11:29
          Stella-Polaris   Det var roligt att en Finskutbildad lärare gjorde ...   29-02-2008, 11:30
          Lemonne   Det var roligt att en Finskutbildad lärare gjorde ...   29-02-2008, 15:56
          Snigelhatare   Det har ju blivit så populärt med friskolor. För...   29-02-2008, 12:05
          Tezzla   Det har ju blivit så populärt med friskolor. För...   29-02-2008, 12:11
          aq42   Vi hade en tråd ihöstas som tog upp liknande probl...   29-02-2008, 12:18
          Tezzla   Dessutom vill jag uttrycka mitt fulla stöd till Te...   29-02-2008, 12:22
          Stintan43   Vad tusan är "idrottsdagbok" för fånigt ...   29-02-2008, 12:25
          Tezzla   Vad tusan är "idrottsdagbok" för fånigt ...   29-02-2008, 12:38
          Fenja   Jag förstår precis vad menar Grå och jag tycker at...   29-02-2008, 12:40
          gammelnalle   Skolan styrs av en hel del styrdokument, både laga...   29-02-2008, 12:54
          Thomas Wahlqvist   Jag tvekade länge innan jag skrev i den här delen ...   29-02-2008, 13:05
          Thomas Wahlqvist   Ni vet hur det kan bli här på forumet, ibland är v...   29-02-2008, 13:11
          Stintan43   Ni vet hur det kan bli här på forumet, ibland är v...   29-02-2008, 13:28
          Thomas Wahlqvist   Att lärare och skola har svårt att åstadkomma någo...   29-02-2008, 13:31
          aq42   Att lärare och skola har svårt att åstadkomma någo...   29-02-2008, 13:34
          Tezzla   Att lärare och skola har svårt att åstadkomma någo...   29-02-2008, 13:39
          Stintan43   Att lärare och skola har svårt att åstadkomma någo...   29-02-2008, 14:54
          Thomas Wahlqvist   Ja precis, alla studier i etik och moral som vi l...   29-02-2008, 13:42
          Thomas Wahlqvist   @Ag fick du lära dig typlektioner? ett exempel på...   29-02-2008, 13:47
          aq42   @Ag fick du lära dig typlektioner? Nej mkt lite pr...   29-02-2008, 14:03
          Thomas Wahlqvist   Ahha, vad saknade du mest på lärarutbildningen? V...   29-02-2008, 14:05
          Farbror Blå   Jag har varit lärare i femton år och tycker Sverig...   29-02-2008, 16:19
          Stintan43   Det är väl självklart fel på skolan och inte föräl...   29-02-2008, 16:25
          aq42   Till Grå! Jag förstår verkligen att du är oro...   29-02-2008, 16:39
          Grå   Vad jag däremot ställer mig lite undrande till är ...   29-02-2008, 16:54
          aq42   Lugn och fin i byxan Snigel, jag har inte glömt bo...   29-02-2008, 17:14
          Grå   Trodde att du tog upp frågan för att du ville ha r...   29-02-2008, 17:21
          aq42   ...och jag tänker inte fria till dig idag heller. ...   29-02-2008, 17:28
          Grå   Mkt har jag kallats i mina dar men knappast grinig...   29-02-2008, 17:33
          Åsa, mälardalen zon 2   Det jag inte förstår vad som gäller grundskolan är...   29-02-2008, 17:11
          Gunilla T   Intressant ämne...är varken lärare eller expert me...   29-02-2008, 17:24
          Stella-Polaris   Seså flickor, :flirting: tänk nu på att det kan b...   29-02-2008, 17:31
          Överbölingen   Intressant diskussion. Som före detta högstadie- ...   29-02-2008, 17:33
          Stintan43   ... och pojkar :flirting:   29-02-2008, 17:33
          Thomas Wahlqvist   @ Fenja Jag kan lova dig att på lärarhögskolan, d...   29-02-2008, 18:51
          rahmat2   @ Fenja Jag kan lova dig att på lärarhögskolan, d...   29-02-2008, 19:00
          Thomas Wahlqvist   Lagar, regler, styrdokument, etik, moral, likabeha...   29-02-2008, 19:14
          rahmat2   Lagar, regler, styrdokument, etik, moral, likabeha...   29-02-2008, 19:27
          catlady   När jag gick på högstadiet (15 år sedan) hade idro...   29-02-2008, 19:18
          Solstorm   Det har jag också funderat på. För ämneskunskape...   29-02-2008, 19:29
          Solstorm   Jag känner en lärare som under sin utbildning fråg...   29-02-2008, 19:34
          gammelnalle   Jag känner en lärare som under sin utbildning fråg...   29-02-2008, 19:51
          Grå   Jag känner en lärare som under sin utbildning fråg...   29-02-2008, 19:55
          Thomas Wahlqvist   @Grå Nu fattar jag ingenting, är du själv lärare?...   29-02-2008, 20:41
          Grå   @Grå Nu fattar jag ingenting, är du själv lärare?...   29-02-2008, 21:50
          Lemonne   @Grå Nu fattar jag ingenting, är du själv lärare?...   29-02-2008, 23:15
          Myosotis   Jag måste själv säga att jag föredrar föreläsninga...   29-02-2008, 23:20
          Margaretha   Jag är också lärare. Hör till den generation som f...   29-02-2008, 21:28
          Farbror Blå   mm vill lägga mej i mer känner jag! för det f...   29-02-2008, 21:36
          Pirum   Jag kan inflika att betyg kanske behövs för att så...   29-02-2008, 21:54
          Snöflinga   Jag kan inflika att betyg kanske behövs för att så...   29-02-2008, 22:12
          Farbror Blå   Jag kan inflika att betyg kanske behövs för att så...   29-02-2008, 22:24
          Thomas Wahlqvist   @ Grå Du arbetar alltså som lärare men har ingen ...   29-02-2008, 22:36
          Stintan43   @ Grå Ja men kom då till Universitetet, där kan d...   29-02-2008, 23:01
          Grå   där fattar jag noll. Det är andra gången jag ser ...   01-03-2008, 10:12
          Pirum   Man kan vara utbildare och lära ut utan att ha exa...   29-02-2008, 23:03
          pejori   Man kan vara utbildare och lära ut utan att ha exa...   29-02-2008, 23:10
          Thomas Wahlqvist   @ Lemonne Jag håller med dig, det är så skönt att...   29-02-2008, 23:53
          katah   Oj vilken debatt! Vi har kommit långt från äm...   29-02-2008, 23:56
          Grå   Oj vilken debatt! Vi har kommit långt från äm...   01-03-2008, 10:05
          Thomas Wahlqvist   God morgon. Bra grej det där med att skicka iväg ...   01-03-2008, 10:34
          Gunilla T   Föräldrar skall uppfostra - lärare skall utbilda, ...   01-03-2008, 11:19
          Mollis   När jag gick i plugget hade vi OBS-klasser för all...   01-03-2008, 13:24
          Thomas Wahlqvist   @ Gunilla T Jag tror inte på argumentet...en ständ...   01-03-2008, 13:34
          2 sidor V   1 2 >

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 13:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon