|
Oj oj .. Bildslärmar strålar inte så mycket längre, inga klockradio heller. Det blir så hysteriskt så fort folk pratar om strålning. Det är skillnad på strålning & strålning, olika typer kring olika våglängder.
På en dator strålar TANGENTBORDET MEST! Förstå detta.
Jag minns hysteriska människor på ett företag som var livrädda för strålning och köpte vansinniga datorer trots att skillnaden var mycket marginell i sammanhanget. Sedan hade de ergonomiska skrivbord som gick att hissa upp & ner genom att trycka på knappar. Det var bara det att skrivbordet strålade typ 300 ggr mera än tangentbordet och motorn till skrivbordet var strategiskt placerat perfekt mitt mellan benen på den som jobbade.
Fåglar flyger inte vilse av 3G master. Det finns inga studier som påvisar skador av det som finns i samhället idag UNDANTAGET direkt strålning av typ en telefon intill örat/huvudet.
Sitter man i bilen som i sig är en skärmbur så måste telefonen sända på FULL effekt och då strålar en telefon MYCKET rakt in i skallen. Det samma gäller all övrig "dålig" mottagning etc, då jobbar telefonen för fullt (full effekt ut).
Strålningen avtar med kvadraten på avståndet. Använd hands-free och styrkan hamnar på en nivå som är mycket tolerant.
Jag har själv mobiltelefon(er), trådlösa telefoner 10mW, trådlöst nätverk 20mW, allt möjligt skit på 433MHz 10mW. Jag jobbar med elektronik och har gjort en hel del riktiga mätningar i jobbet. Jag kan meddela att mycket av den oro som finns ligger på nivå "skrönor", "ovetenskap", "psykotiskt/fobier" typ hyper etc.
När det gäller cancer och tumörsjukdomar härstammar majoriteten av problemen från våra födoämnen. Ät RÄTT, använd telefon med hands-free (dvs avstå ej denna möjlighet) och sov gott & må bra.
|