Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blomstertobak, oj, vad små dom är...
          nilla
          Inlägg 21-02-2004, 13:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 530
          Medlem nr: 1 330

Det kanske inte är så konstigt med tanke på dom minimala fröna... men- jösses! Vad små dom spröda plantorna som stuckit upp är! ... och så många.

När ska man skola om dom och hur ska man bära sej åt för att dom ska lyckas överleva och bli stora frodiga plantor?

Gunilla

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mi70
          Inlägg 29-02-2004, 12:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Tobaksplantor sådde jag förra året, hade tusentals småplantor men lyckades bara plantera om en handfull då de är så små och många!

Ett tips som jag kom på försent, är att så i torvbriketter och var noga med så få frö i varje, noppa eller klipp bort de plantor som blir för många, drar man upp kan den plantan man vill behålla följa med.... så jag brukar klippa ner de som jag inte vill ha kvar. När du planterar om slipper du gräva loss plantan med jättefingrar då du enkelt sätter ner torvbriketten i en större kruka, jag brukar klippa lite jack i den ganska sega väven så brukar det bli bra.... biggrin.gif

Plantorna blir jättestora och blommar länge, länge, svårt att tro då man ser de pluttiga små plantorna i början! Mina blev drygt en meter höga med en bladrosett som var jättestor!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 00:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon