Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skäller din hund på andra hundar?, - verkar vara ett stort problem i min hemtrakt
          Lemonne
          Inlägg 01-03-2008, 10:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

Oj vad jag och mina hundar blir utskälld hela tiden! Hundägare tvärvänder när de får syn på mig, eller står de och brottas med en blindgalen hund som skäller och skäller. Ägaren däremot är knäpptyst och står bara och bråhåller sin hund utan att göra någonting. Vad i hela friden? Det är ju så enkelt att får hunden att inte skälla! Är detta av okunskap? Nio av tio hundar blir galna i min och mina hundars omgivning och skäller ut oss.

Har ni problem med detta?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anma
          Inlägg 01-03-2008, 12:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Lemonne @ 01-03-2008, 10:39) *
          Oj vad jag och mina hundar blir utskälld hela tiden! Hundägare tvärvänder när de får syn på mig, eller står de och brottas med en blindgalen hund som skäller och skäller. Ägaren däremot är knäpptyst och står bara och bråhåller sin hund utan att göra någonting. Vad i hela friden? Det är ju så enkelt att får hunden att inte skälla! Är detta av okunskap? Nio av tio hundar blir galna i min och mina hundars omgivning och skäller ut oss.

Har ni problem med detta?

Jag har problem med detta, däremot låter jag honom inte skälla hur som helst, tar in kort koppel och lägger halsbandet bakom öronen och sen går vi vidare, gärna åt ett annat håll.
          Enkelt att få hunden att sluta skälla? Hur ska man göra då???

Har hårdtränat och numer vet min hund at han inte får dra i koppel, då kommer man ingenstans. Han vet att jag bestämmer vart vi ska gå, och han vet att jag ska in först genom dörrar och väntar så snällt.

Men skällandet, rättare sagt försöket till att skälla upphör han inte med. Så, om det är enkelt, hur gör man?
          Jag är ganska övertygad om att problemet ligger hos mig och inte min hund, vet bara inte hur jag ska göra för att göra rätt??
          Och hur ska jag lyckas med att få honom sluta skälla på folk ute på sommarstugan? Där är han ju lös på tomten och jag har ingen kopel att ta till?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 12:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon