Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bra örter för gravida?
          Nina S
          Inlägg 20-01-2004, 15:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 126
          Medlem nr: 1 349

Hejsan!

Jag har nyligen fått reda på att jag är gravid biggrin.gif
          Är jättelycklig för detta, men som vanligt har jag lite krämpor så här i början:
          Illamående, halsbränna, eksem, trött osv.

Så tänkte jag att det kanske finns nåra bra växter som man kan använda för att motverka vissa av dessa krämpor....

Någon som vet?

//Nina

--------------------
          Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.[COLOR=green][B]

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MadeleineB
          Inlägg 29-02-2004, 15:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 1 908

[QUOTE]Fast jag möter väldigt lite förståelse från mina vänner som alla hävdar att "Stockholm är ju så vackert". Och det är det ju - men man tillbringar ju liksom mest tid på de inte så vackra platserna: tunnelbanan, jobbet, osv osv.... Om man bodde och jobbade på Djurgården eller nånstans ute i skärgården skulle jag glatt hålla med!
          [QUOTE]

Ja, jag har själv bott i Stockholm i massor av år och tycker precis allt det där. Men nu har jag tagit mig i kragen och flyttat till Österlen, det är som att komma till paradiset på jorden...Men Stockholm är underbart att komma till. Som turist! Då upplever man allt det där vackra, och slipper köerna, tunnelbanan, pendeln och all stressen vid tider då det är som värst.

Nu ville jag börja med att säga
          GRATTIS NINA!

Vad härligt!
          Hoppas att du är som de ALLRA FLESTA gravida, så att illamåendet går över så där i tredje månaden. Jag var inte det, men jag hörde till undantagen, det gör säkert inte du!

Men när det gäller örter: Hallonblad skrev någon redan om. Det stämmer att de påverkar oxytocinet. Men örtte på hallonblad är något som alla kvinnor har nytta av, för det har positiv inverkan på så mycket som rör oss. Det innehåller vitaminer och mineraler som hjälper efter kraftiga menstruationer, och över huvud taget är bra för oss.

Men som allt annat gäller förstås: inta det i måttliga mängder! Nästan allt vi stoppar i oss, blir toxiskt i för stora doser. Så drick ditt hallonbladste på eftermiddagen och kvällen, tex, och känn att du blir litet piggare. En viss inverkan på graviditetströttheten har det nog. Men den lär väl tyvärr inte försvinna helt...

Håller tummarna för dig och ska kolla i mina örtaböcker efter mer som har med graviditet att göra.

Här får du en länk också, till en bra, intressant och vettig sajt i Ontario, som drivs av en mycket intressant kvinna som jag har träffat, men inte kommer ihåg vad hon heter. De har en egen vinkling på saker och ting, så man blir tvungen att tänka till själv och kanske ifrågasätta ett och annat. Men givetvis får man ta det de skriver med en nypa salt och använda sitt sunda förnuft. Man håller inte med om allt men man får sig en tankeställare.

De har också "The Mother Tea Company" som började sin bana med just hallonbladste, det var därför jag kom att tänka på dem. Deras tidning är dessutom ROLIG, vilket man inte kan säga om många tidningar för och om graviditet. Vill man inte prenumerera på tidningen, kan man ju alltid ta sig en titt på själva sajten, nu äntligen kommer jag till länken:
          http://www.compleatmother.com

Njut och fundera! Och må riktigt bra, prata med din baby och smek den genom magen så får ni bra kontakt redan från början. Och glöm inte lilla vaggvisan!

Ha det jättebra! Och njut av graviditeten. Det kan man, även om man spyr varenda dag, hela tiden. Som jag gjorde med mina tre!

Kram från
          MadeleineB

--------------------

Hyllegården - din kryddbod på nätet!
          Örter, kryddor, olivtvål och mer...
          www.hyllegarden.com
          Gå ner i vikt - vår metod är enkel och
          effektiv. Inga piller, pulver eller pekpinnar!

Citera

Inlägg i den här tråden
          Nina S   Bra örter för gravida?   20-01-2004, 15:16
          Louise i Göteborg   Vet inte, men ät inte för mycket basilika. Normal ...   20-01-2004, 15:25
          Nina S   Åkej, det e ju väldigt bra att veta! Tack :P...   20-01-2004, 15:25
          kryddan   Vet inte om det hjälper mot gravillamående men ing...   20-01-2004, 16:11
          Nina S   Kan man köpa det i de flesta affärer? //Nina   20-01-2004, 16:23
          sanna   Hallonbladste under slutskedet lär vara bra. Stimu...   20-01-2004, 18:10
          Nina S   Hej Sanna! Tack för dina tips, jag fick order...   21-01-2004, 08:11
          kryddan   Jag brukar köpa det på det lokala ...   21-01-2004, 09:25
          sanna   Hej igen! En länk om graviditetsillamående oc...   21-01-2004, 18:20
          Ina   Mådde jag illa? Ja det gjorde jag nog... fast det ...   21-01-2004, 18:31
          Tesa   Grattis Nina, så underbart :wub: lite avundsjuk bl...   21-01-2004, 21:04
          Felix matte   Grattis Nina! Både till den väntade bebisen oc...   21-01-2004, 21:15
          kryddan   Så bra att ingefäretipset inte var helt på tok...   21-01-2004, 21:37
          sanna   ...eländes tunnelbana var ordet... :( När man st...   22-01-2004, 00:12
          Hannele   Grattis! Vanlig Rosenrot i tablettform från hä...   22-01-2004, 09:05
          kryddan   Vet inte om jag ska vara ärlig :l...   22-01-2004, 10:13
          Inger Ö   GRATTIS! Jag tyckte att gurka funkade bra mot ...   29-01-2004, 19:03
          Cilla   Grattis! Vissa örtkryddor ska man undvika att...   29-01-2004, 20:01
          Ti bee   Hej Nina och stort GRATTIS!!! :) Ja...   29-02-2004, 18:29

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 13:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon