Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skäller din hund på andra hundar?, - verkar vara ett stort problem i min hemtrakt
          Lemonne
          Inlägg 01-03-2008, 10:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

Oj vad jag och mina hundar blir utskälld hela tiden! Hundägare tvärvänder när de får syn på mig, eller står de och brottas med en blindgalen hund som skäller och skäller. Ägaren däremot är knäpptyst och står bara och bråhåller sin hund utan att göra någonting. Vad i hela friden? Det är ju så enkelt att får hunden att inte skälla! Är detta av okunskap? Nio av tio hundar blir galna i min och mina hundars omgivning och skäller ut oss.

Har ni problem med detta?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anma
          Inlägg 02-03-2008, 02:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag upptäckte att min vovve hade lagt sig till med att genast söka av området är jag ändrade halsbandet till "högläge". Alltså visste han att NU kommer någon att skälla på! Så då började jag med att ändra halsbandet stup i kvarten, utan anledning tills han glömde bort vad det ursprungliga skälet var och inte brydde sig längre om det.
          Hade varit enklare att sluta ändra på kopplet, men det är tyvärr det enda sättet jag hittat där jag har kontroll över honom vid hundmöten.
          JAg har provat allt jag kan komma på, det mesta fungerar, men bara ibland. wacko.gif

Vill ju att det ska fungera jämt ju!! sad.gif

Han skäller endast på hundar han inte känner/fått hälsa på. (och en till som vi försökt bli kompis med, men hundarna anser att de inte ska vara vänner!)

Enklast vore ju om han fick bli vän med allahundar i hela kvarteret, men tyvärr vågar inte alla låta sina hundar komma i närheten, vilket i försig inte är konstigt som min hund håller på...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 00:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon