Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klaner och samhällsstruktur, vi kan läsa i tidningar...
          rahmat2
          Inlägg 29-02-2008, 20:52
          Länk hit: #1

Gäster

Tidningarnas analys av olika länders samhällsstruktur utgår ifrån klaner och dess roll i de samhällena. Sedan slutet av 90-talet har vi hört denna analys om Afghanistan, Irak och Somalia.

Hur mycket stämmer denna analys av de samhällena och liknande samhällen?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Myosotis
          Inlägg 02-03-2008, 10:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

ja, precis, och folk som jag vet inte alls vad de ska tro. Jag vet verkligen inte mycket om detta, men det verkar intressant och jag skulle gärna vilja veta mer. Ju mindre man vet, desto svårare är det att bedöma vad som är sant och falskt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 02-03-2008, 10:54
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (Myosotis @ 02-03-2008, 10:36) *
          ja, precis, och folk som jag vet inte alls vad de ska tro. Jag vet verkligen inte mycket om detta, men det verkar intressant och jag skulle gärna vilja veta mer. Ju mindre man vet, desto svårare är det att bedöma vad som är sant och falskt.

Önskar mig en internationell version av Uppdraggranskaning. De är så hårda i sina granskningar samtidigt så djupt mänskliga i sitt arbete. Nån gång var de i Indien och höll på att råka illa ut.
          Tänk om likasinnade som de som står bakom uppdraggranskning kunde gå ihop över hela världen och bilda ett nätverk som kunde arbeta obehidrat. Det vore nåt, Eller?
          Rahmat

Citera
          Myosotis
          Inlägg 02-03-2008, 11:27
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (rahmat2 @ 02-03-2008, 10:54) *
          Önskar mig en internationell version av Uppdraggranskaning. De är så hårda i sina granskningar samtidigt så djupt mänskliga i sitt arbete. Nån gång var de i Indien och höll på att råka illa ut.
          Tänk om likasinnade som de som står bakom uppdraggranskning kunde gå ihop över hela världen och bilda ett nätverk som kunde arbeta obehidrat. Det vore nåt, Eller?
          Rahmat

bravo.gif
          Precis sånt som jag också efterlyser. Men risken är inte så stor att det blir ett sådant program då tv-kanalerna är fullt upptagna med att sända en massa SKIT (ursäkta språkbruket), underhållning, amerikanska serier, skräp, dumheter. Det är nog ett storskaligt projekt för att göra folket ännu dummare, för nog måste dumma, relativt nöjda, friska och köpstarka medborgare vara varje makthavares dröm?! Konstigt - jag låter bitter?

--------------------
          Det ska gå.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2025, 07:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon