bilar, detta ämne man kan diskutera i all oändlighet...
du vet ju vilka premisser du har: kombi, billig i drift och troligtvis pålitlig...
Japanare har en benägenhet att vara billiga både i inköp och att köra med. Däremot kan det vara svårt att få tag på reservdelar om man inte har en av de vanligaste modellerna.
Tyska bilar har hög kvalitet, lätt att få tag på reservdelar men har en tendens att vara dyra i inköp och drift. SAmma sak med svenskarna...
Det jag kan rekommendera (Efter att ha jobbat med Volkswagenkocernens märken) är Skoda och Seat som prisvärda, billiga att köra med och hyfsat billiga reservdelar. Seats andrahandsväre är det si och så med men Skoda är inge problem. Under huven på en Skoda hittar du precis samma delar som till en VW eller Audi...
Jag har tidigar kört en Nissan Sunny i många år och har inte haft några problem förutom att jag fick kortslutning i en av cellerna på batteriet en gång och generatorn pensionerade sig en annan gång... Annars har det varit att tanka, serva och tvätta ibland =) (Under mina 6 år med bilen så rullade den ca 15000 mil)
Lycka till och prova ett flertal bilar innan du bestämmer dig...
Ett M-test är aldrig fel heller!
Och var extra uppmärksam om bilen är importerad... Mätarställning, tidigare krockskador o dyl!
//Emma