CITAT (mamamaggan @ 04-03-2008, 12:08)

Vi har just funderat kring det där med hushållsnära tjänst fast vi tror inte att det kan ingå där. Han håller på att ta reda på en del saker hos Skatteverket och PRV.
Priset på tjänsten har vi inte diskuterat färdigt än men vi har tänkt oss att man ska kunna boka olika varianter t ex enstaka timme/timmar eller " paket " med ett visst antal timmar under en viss tidsperiod. 400 - 500 kr /tim är nog för mycket , han kan nöja sig med halva det priset , bara han får jobb. Han bor hemma än så länge och har inga stora levnadsomkostnader just nu iaf.
Visst finns det behov av en sån kille, fråga mig. Jag var nästan hysterisk i torsdags när jag inte fick mitt trådlösa bredband att fungera på övervåningen där jag från igår, måndags, skulle jobba på distans. Till slut fick jag reda på att det fanns en datafirma som kunde hjälpa mig. Där fick jag rådet att köpa en kabel och på så sätt ha fast bredband till ovanvåningen och trådlöst på den nedre. Det var lätt när man visste hur man skulle göra.
Den firman hade hembesök, de tog olika priser, 500 (inkl moms) var för obekväm arbetstid. Så varför inte prova, det gäller bara att skaffa sig en kundkrets.
Pius