CITAT (Ingrid på Västkusten @ 01-03-2004, 15:42)
Hmm jag tycker mig minnas en väldigt rolig historia en gång på gamla forumet om en Forumist vars kille/sambo undrade varför i hela fridens namn jag var så förtjust i att odla pallkragsväxter - och inget annat i min trädgård.
He-he Ingrid *ler*. Är det möjligtvis min kära pojkvän du syftar på?
Han hängde då och då över min axel o försökte umgås genom att visa ett förstrött men ganska rart intresse för det som höll mig så uppslukad kväll efter kväll vid datorn. Antar att han mest ögnade igenom rubrikerna, för rätt var det var frågade han någonting i stil med "du den där pallkragen som hon Ingrid på västkusten skriver om hela tiden, hur ser den ut?" ...å så tittade vi frågande på varandra en sekund eller så innan det gick upp för mig att han trodde att pallkrage inte var en pallkrage i det här sammanhanget, utan en blomma typ prästkrage, vårkrage, dockkrage....därefter hade vi kul rätt länge åt att spåna ihop hur botaniker och vetenskapsmän på sitt pompösa och vetenskapliga sätt skulle beskriva denna växtupptäckt, typ : "Pallkrage: lat. Chrysantemum pallkrageus. Sparsamt vildväxande, påträffas oftast i sin vilda form i industriområden. Som trädgrdsväxt har den sin främsta utbredning på västkusten, där vi särskilt vill rekommendera Chrysantemum Pallkrageus var. `Ingrid´- blå och lättodlad..." o.s.v.

Rätt lång tid efter det sortbestämde vi olika underavdelningar, sporter och genetiska variationer när vi fick syn på upphöjda odlingsbäddar någonstans. (Vi har lite flamsig humor ibland).
Log lite åt det minnet när jag efter många månaders ofrivillig bortavaro från Odla, återvände till ett helt nytt forum med en alldeles egen avdelning för just pallkragar...
Unn (som räknar med att bli medvetslös först när hon ska börja omskolningen)