Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Datorhjälp, Skulle ni vilja ha hjälp med datorn ?
          mamamaggan
          Inlägg 04-03-2008, 00:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Har en son som är arbetslös. Han har börjat fundera på att göra något eget. Han har en datautbildning , både praktisk och teoretisk , både på gymnasie och universitetsnivå . Dessutom är han bra på engelska , har bott på Irland ett tag , och även läst engelska på universitetet ( här funderar han på att folk kanske även kan behöva hjälp med översättning av vissa saker).

Han funderar på om det finns intresse från privatpersoner att få hjälp med sin dator både via telefon och hembesök ( även på lite udda tider och utan längre väntetid än kanske någon timme , hembesöken alltså ).

Vad tror ni ? Skulle ni vilja ha sådan hjälp ? OBS! det är inget försök att ragga kunder utan mer att se om det skulle finnas någon marknad får sådana här tjänster !!!

Vet att när man köper en dator så har man ju support den vägen men han har upptäckt att det iaf bland våra grannar och vänner finns behov av något utöver det.

Tillägg : Oj såg att detta kan uppfattas som att jag raggar kunder ! Så var det inte menat utan mer som en sorts " marknadsundersökning !

Redigerat av mamamaggan: 04-03-2008, 02:39

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cockaby
          Inlägg 04-03-2008, 16:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 10 234

Ett tips om han är intresserad av datajobb i allmänhet och dessutom har bott på Irland innan så har ju något av de större daotrföretagen (kommer inte ihåg vilket mer än Apple) sin support på Irland och söker ofta svensktalande supportpersonal dit. Bra löner betalar de också. Jag blev själv kontaktad när jag var arbetslös och hade lagt ut mitt CV på Monster och jag har bara hört bra av dem i övrigt. Inget "resten av livet" jobb men roligt för några år. Kanske har nåt mail kvar om det om han skulle vara intresserad, fast det är kanske just det han har gjort i Irland redan?

Annars så finns det väl ingen anledning till att inte testa. han kan ju börja i lite mindre skala till att börja med för att kolla av intresset. Lappar på stan etc för att efterhand göra det mer seriöst. Folk som behöver hjälp med datorn finns det alltid.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 16:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon