CITAT (Fenja @ 04-03-2008, 18:38)

Det kanske blir svårt att hålla konkurrenskraftiga priser som nystartad, det finns ju ganska många som erbjuder den tjänsten... Men kanske kan man låta konsumenter(privatpersoner) abonnera på tjänsten till ett prova på pris under en begränsad period för att få en uppfattning om behovet. En idé där är att kontakta större bostadsföretag eller hyresgästföreningen där man bor och genom dem kunna erbjuda hyresgästerna 24-timmars datorsupport...
Jag skulle köra det i någon företagsform för att redan från början slippa misstanke om att det är en "svart" rörelse!!
Mvh
Fenja
Vårt bostadsområde består av bostadsrätter ( c:a 130 st ) , en förening , och vi har pratat med " ansvariga " inom föreningen . De tycker det är en bra idé . I dag drabbas en del av dem av frågor kring problem med t ex att ställa in de nya kanalerna på TV. Vi har ju fått en hel del nya kanaler nu när vi kan se TV via bredband.
Visst ska vi registrera företag men inte innan vi vet hur stort intresse det finns. Vet inte hur det är med det som förr klassades som " hobbyverksamhet " , om det finns kvar kanske man kan ha det så i början ( vet inte hur lång tid det tar att få ett företag registrerat).