Jättekul att höra att ni gillar mina "udda" fönster, förösker få mer urtids känsla, kanske rinnande vatten eller dimma vore ngt kanske?
Växterna har jag köpt lite varstans bla ikea där man ibland kan göra lite fynd faktiskt. annars ringer jag och frågar lite olika större leverantörer till bla plantagen. Jag är på jakt efter en wollemi pine(bild), dvs en nära släkting till araucarian som man närmast kan spåra till jura, hittades ett antal levande ex i australien ett par år sedan och jag har varit och tittat på dem. har även hittat att köpa online samt en butik i sverige, men de tar närmare 3000 kr för ett 50 cm högt ex, men jag har iaf fått krama en av dem

fossilerna och avgjutningarna har jag köpt via nätet eller under mina resor utomlands. Jag har även plockat en hel del fossil själv. Det finns en butik i Sthlm, Geocity på kungsgatan som har en hel del mineral, men oxå en del fina fossil däribland flera fina växtfossil.
Mina fossila stammar har jag bla köpt i arizona vid petrified forest national park.
http://en.wikipedia.org/wiki/Petrified_Forest_National_Park